1280 x 720 (lg)
EU version

„A co byste chtěl? Zrezlé koženky?“ smějí se fanoušci. ComfortJet sbírá chválu

„A co byste chtěl? Zrezlé koženky?“ smějí se fanoušci. ComfortJet sbírá chválu
foto: České dráhy /Odjezd ComfortJetu z Prahy hl.n.
17 / 04 / 2025

V pondělí 14. dubna se cestující mohli poprvé svézt novou soupravou ComfortJet. V blízké době by měly být devítivozové ComfortJety nasazeny i na zahraniční trasy.

České dráhy ve spolupráci s konsorciem Siemens - Škoda uvedly do provozu první dvě devítivozové jednotky ComfortJet. K jejich premiérovému nasazení došlo v pondělí 14. dubna. Jak uvedly České dráhy v tiskové zprávě, v současnosti budou Comfortjety pravidelně nasazovány na spoje IC 517 Ostravan Praha hl.n. - Bohumín a IC 510 Ostravan Bohumín - Praha hl.n. Jakmile bude dokončena úprava dalších jednotek, bude zkušební provoz zahájen i na trase Bohumín - Planá u Mariánských Lázní - Bohumín.

ComfortJety brzy zamíří i do zahraničí

Ještě během roku 2025 by České dráhy měly převzít několik dalších devítivozových ComfortJetů. Ty by během téhož roku měly být nasazeny na spojích z Prahy přes Ústí nad Labem do Berlína a přes Brno do Budapešti a rakouského Grazu. Celkem České dráhy objednaly 180 vozů ze kterých sestaví dvacet souprav nesoucích označení ComfortJet.

ComfortJet: Vybavení na palubě

Nové ComfortJety jsou vybavené nejmodernějšími službami. Jak uvádí České dráhy, na palubě nechybí okna umožňující snadný průchod signálu mobilních telefonů, elektrické zásuvky, Wi-Fi nebo USB porty. V soupravě je také zařazen restaurační vůz. Jeho nabídka jídel a nápojů by měla být obdobná té, co v současnosti poskytuje společnost JLV na palubách vlaků railjet. Ve vozech je také dostatek vyhrazeného prostoru pro kočárky, jízdní kola, osoby na vozíku a velká zavazadla.

Souprava o devíti vozech poskytuje 555 míst k sezení, z toho 99 spadá do první třídy. Dalších 18 míst je pak v již zmiňovaném restauračním oddíle, kde červené koženky s bilými ubrusy končí. Vlak o celkové délce 237 metrů má maximální určenou rychlost 230 km/h.  Provozován bude s lokomotivou Siemens Vectron.

Diskuse na sociálních sítích: Jídelní vůz jen pro "espresso gang"? 

Právě okolo 18 míst v jídelním voze se rozhořela na sociálních sítích pod reportáží České televize diskuse. Lidé se předháněli se svými zážitky týkající se občerstvení ve vlaku. "18 míst, a nejlepší jsou ti, co u jedné kávy "pracují" na počítači celou cestu. A ti kdo chtějí na oběd, mají smůlu. Nespočetná zkušenost z cest...," komentuje první z nich.

"Já se s tímto jevem setkal nesčetněkrát a teda vždy, když jsem měl hlad, tak jsem si to s trochou pokory domluvil sám," popisuje své zkušenosti další diskutující. Jiný zase přiznává, že naopak mu místo domluvil ochotný personál.  Další fanoušek vlaků ale přiznává, že mu ComfortJety příliš nesedí. Na to ale rychle reaguje další: "A co byste tam raději chtěl? Zrezlé východoněmecké koženky?" nechápe cestující, který naopak pěje na ComfortJety jen samou chválu. 

Jak již zaznělo, ComfortJety jsou označovány jako nejmodernější a nejrychlejší vlaky na českých kolejích. Jejich silnou stránkou je také tlakotěsnost soupravy. Vlak je proto velmi tichý, a to i když zrovna cestující prochází mezi vozy. Napomáhá také chránit cestující před tlakovými rázy a tím i zaléhání v uších při průjezdu tunely nebo míjení jiných vlaků. Díky jejich nasazení vyřadí ČD odpovídající počet starých vozů. Zatím jsou jednotky provozovány v taženém režimu, bez ovládání z řídícího vozu.

České dráhy: ComfortJet září v kampani

ComfortJety jsou také jednou z hlavních hvězd nové marketingové kampaně Českých drah „Milujeme vlaky. Zamilujte si je taky.“ Reklamní kampaň vytvořila DBB Prague.  Vizuální styl nové komunikace je inspirovaný oknem ve vlaku. V kampani ČD upustilo od využívání brand ambasadora a hlavními hrdiny se stávají samotní cestující. Rozsáhlá reklamní kampaň je nyní kromě klasických médií a sociálních sítí k vidění třeba i na polepech autobusů a tramvají. Kampaň tentokrát cílí především na necestující a má je přesvědčit právě k tomu, aby jízdu vlakem vyzkoušeli.

Zdroj: Tisková zpráva ČD

 

Tagy