foto: Archives/Veřejnou postrkovou službu přes Vysočinu využilo už 3 322 nákladních vlaků
Veřejnou postrkovou službu na trase Brno-Maloměřice – Kutná Hora hlavní nádraží využilo za více než rok její existence 3 322 nákladních vlaků. Správa železnic ji začala nabízet loni v dubnu kvůli rozsáhlým modernizačním akcím na úseku prvního koridou mezi Českou Třebovou a Kolínem.
Psali jsme
Dnešní rozhovor, který Vám přináší redakce RAILTARGET, se bude zaměřovat za vysokorychlostní železnice. Právě na VRTky jsme se ptali…
Veřejnou postrkovou službu poskytuje Správa železnic od 6. dubna loňského roku. Důvodem jejího zavedení byl souběh několika velkých staveb na první tranzitním železničním koridoru, kvůli kterému došlo k odklonu vlaků osobní i nákladní dopravy. Kvůli složitějším sklonovým poměrům na odklonové trase přes Vysočinu bylo u nákladních vlaků rozhodnuto o zavedení postrkové služby v úseku Brno-Maloměřice – Kutná Hora hlavní nádraží. V praxi to znamená, že vybrané vlaky jsou na této trase posíleny o další lokomotivu, popřípadě lokomotivy.
Vítězem výběrového řízení na provozovatele postrkové služby se stala společnost RegioJet. Od loňského dubna do 2. května letošního roku ji využilo 3 322 vlaků. Zatímco ve směru Brno – Kutná Hora jich bylo 2 049, opačně vyjelo 1 273 vlaků. Vzhledem k tomu, že se v některých případech připojovaly dvě lokomotivy, bylo celkem použito 4 672 hnacích vozidel. Jak vyplývá z přiložených grafů, služba byla nejvíce využívána v květnu a říjnu loňského roku.


Zdroj: Tiskové zprávy SŽ
Psali jsme
Asociácia železničných dopravcov Slovenska (AROS) nechala spracovať prieskum verejnej mienky, z ktorého vyplýva, že železnice aj ciele Green Dealu…
Tagy