foto: Flickr.com/orangebrompton/public domain /Maglev
Maglev je nejrychlejší a zároveň i nejdražší vlak určený pro osobní dopravu na světě. Tyto vlaky jsou schopny jet rychlostí 620 km/h. Mohou tedy v klidu konkurovat rychlosti letadel.
Z magazínu Technika a trh jsme zjistili, jak vznikl název tohoto vlaku Maglev, zkráceně magnetická levitace. Jedná se o nejmodernější a nejrychlejší vlak na světě a zároveň je i nejdražší na světě. Maglev jezdí na vysokoteplotní supervodivou energii. Tyto vlaky se pohybují ve vzduchu nad kolejnicemi a je do nich zabudovaná, kdy díky elektromagnetické síle, která udržuje vlakovou soupravu zavěšenou na trati. Tento vlak má místo kol zabudovány magnety a díky nim se pohybuje několik centimetrů nad kolejnicí. Proto chybí třecí síla mezi vlakem a kolejovou dráhou, což umožňuje dosáhnout vysokých rychlostí. Snižují se tím i provozní náklady.
Psali jsme
Správa železnic plánuje utratit 43,8 milionu korun za modernizaci trati mezi Domažlicemi a Německem. Firmy VECTORAMA a SUDOP Praha vypracují…
Jeho spotřeba je založena na nepatrném množství energetické energie. A tato technologie je ve světě vědy stále nevysvětlitelným jevem. Dle názoru techniků se jedná o vývoj směrem magnetických kolejí, což by mohlo do budoucna znamenat rychlejší a ekonomicky levnější dopravu pro budoucí generace. Vlaky by totiž do budoucna mohly konkurovat některým letadlům. Tratě pro tento vlak Maglev musí být z bezpečnostních důvodů stavěny na mostech, případně v tunelech, což je ekonomicky velmi nákladné.
Psali jsme
Správa železnic shání firmu na modernizaci trati mezi Týništěm nad Orlicí a Solnicí. Vlaky po nové trati pojedou až 120 km/h a zvládnou…
Tento typ moderního, elegantního a skvěle designově navrženého vlaku je chloubou pro Čínu, která jej představila ve městě Čcheng-tu v provincii S´-čchuan. Vědci tak v této oblasti vybudovali trať dlouhou 165 metrů, kde budou prováděny testy v tomto úseku. Díky tomu také vznikne lepší představa o přepravě tímto vlakem pro cestující. Dle dostupných informací z poslední tiskové agentury Sin-chua by se tento vlak měl zařadit do běžného provozu v rozpětí tří až deseti let.
Zdroj: Magazín Technika a trh
Tagy