foto: Archives/Vysokorychlostní trať zkrátí cestu vlakem mezi Mostem a Prahou. SŽ zveřejnila časové údaje!
Správa železnic představila na dalším jednání se zástupci Mostu a Loun přípravu úseku vysokorychlostní železnice VRT Poohří. Zúčastněné strany se dohodly na vzájemné spolupráci a výměně informací o přípravě projektu.
Psali jsme
V Praze dnes proběhlo slavnostní zahájení týdne s TGV. Tento vysokorychlostní vlak byl dnes předveden na Hlavním nádraží v Praze veřejnosti.…
Správa železnic připravuje vysokorychlostní trať (VRT) Poohří jako odbočnou z hlavního ramene Praha – Ústí nad Labem – Drážďany. Vycházet bude z úseku VRT Podřipsko, který spojí hlavní město s Lovosicemi. Nová trať výrazně zkrátí jízdní doby mezi Prahou a severozápadními Čechy. Cestující by po dokončení VRT Podřipsko a Poohří měli ve vlaku z Prahy do Mostu strávit zhruba 40 minut. Nyní trvá cesta zhruba dvě hodiny.
Nové železnice budou impulsem k celospolečenskému rozvoji regionu. Mohou například přitáhnout nové investory, kteří vytvoří další pracovní příležitosti. Ředitel odboru přípravy vysokorychlostních tratí Martin Švehlík odkazuje na zahraniční zkušenosti: „VRT ve Velké Británii, Francii nebo také v Rakousku pomohly zásadně zvýšit konkurenceschopnost tamních regionů. Mostecko bude mít díky dobré dostupnosti hlavního města významný potenciál v mnoha oblastech.“ Díky propojením železničních sítí budou moci vysokorychlostní vlaky obsluhovat také Karlovarsko, které bude rovněž čerpat benefity z provozu rychlých spojů.
Psali jsme
Legendární francouzský rychlovlak je na cestě do České republiky, kde má podpořit projekt výstavby VRT. Správa železnic připravila roadshow s několika…
Správa železnic při přípravě VRT naplňuje úkoly vyplývající z vládního Programu rozvoje Rychlých železničních spojení v ČR. Všechny kroky tak směřuje k samotné realizaci sítě vysokorychlostních železnic. Klíčovými partnery přípravy jsou právě samosprávy. Zástupci Správy železnic, statutárního města Most a města Louny na svém posledním jednání navázali spolupráci v oblasti zprostředkování informací. Města tak budou moci při komunikaci s okolními obcemi aktivně vystupovat jako koordinátoři.
Primátor statutárního města Most Jan Paparega oceňuje aktivitu investora: „Jsem velmi spokojen s dosavadním průběhem příprav vysokorychlostní tratě Poohří ze strany Správy železnic. Společně se zástupci Správy železnic a vedením města Louny jsme se dohodli na seznámení okolních obcí se stavem rozpracovanosti příprav, abychom tak předešli sporům, které se v souvislosti postupem příprav projektu mohou objevit.“
„Jak je vidět ve srovnatelných regionech v zahraničí, rychlé vlakové spojení s metropolí může být obrovskou příležitostí nejen pro Louny, ale i pro celý region. Jsem rád, že samosprávy a Správa železnic chtějí spolupracovat,“ poznamenává Pavel Janda, starosta města Louny.
Zdroj: Tiskové zprávy SŽ
Psali jsme
Francouzský vysokorychlostní vlak TGV bude největším lákadlem expozice Správy železnic na nadcházejícím veletrhu Rail Business Days v Brně. Nebude…
Tagy