foto: DPA / Public domain/S-Bahn na trati Drážďany-Praha
Německo chystá revoluci v železniční infrastruktuře, když oznámilo svůj dosud nejambicióznější projekt – 30kilometrový železniční tunel přes Krušné hory podél německo-české hranice.
Tento průkopnický projekt má výrazně zkrátit dobu cestování mezi Prahou a Drážďany a je dosud nejdelším tunelem v zemi. Po rozsáhlých hodnoceních dospěla Deutsche Bahn (DB) k závěru, že jediný prodloužený tunel nabízí nejschůdnější řešení, a to s ohledem na ekonomické, ekologické a technické aspekty. Tunel, jehož výstavba má být zahájena kolem roku 2032, se bude táhnout z německého Heidenau do Ústí nad Labem v České republice.
Tyto ambice jsou považovány za zásadní evropskou infrastrukturní prioritu, která má řešit blížící se kapacitní problémy stávajících železničních tratí v údolí řeky Labe a zároveň zmírnit jakákoliv povodňová rizika. Samotná realizace tohoto projektu však bude trvat více než dvě desetiletí, přičemž se odhaduje, že stavební fáze bude trvat 12 let.
Po zprovoznění tunelu se slibuje výrazné zkrácení cestovní doby Praha-Drážďany z 2,5 hodiny na přibližně jednu hodinu. Kromě toho umožní rychlejší cesty z Berlína nebo Hamburku do klíčových středoevropských destinací, jako je Vídeň, Bratislava nebo Budapešť, jako součást širšího evropského železničního koridoru, který se táhne od severních německých přístavů až do Istanbulu a Atén.
Tagy