EU version

Šéf ČD Krapinec: Už žádné žádosti! Při zpoždění nad hodinu automatická refundace. Stačí mít aplikaci

Šéf ČD Krapinec: Už žádné žádosti! Při zpoždění nad hodinu automatická refundace. Stačí mít aplikaci
foto: Archiv/Šéf ČD Krapinec: Už žádné žádosti! Při zpoždění nad hodinu automatická refundace. Stačí mít aplikaci
17 / 11 / 2022

Ve středu proběhla tisková konference, které se zúčastnil i ministr dopravy Martin Kupka, generální ředitel Michal Krapinec a náměstka generálního ředitele Jiřího Ješety. V úřadu projednávání zazněly inovační body služeb, které ČD mohou cestujícím v příštím roce nabídnout. Řeč došla, mimo jiné, i na automatickou refundaci.

Ve středu 16. 11. proběhla tisková konference, které se zúčastnil i ministr dopravy Martin Kupka. Podle Kupky je klíčem k úspěchu ČD zvyšování spolehlivosti, atraktivity a komfortu a snižování míry odřeknutých a zpožděných vlaků. „Spolehlivost je jeden z klíčových parametrů, který přitahuje veřejnost,“ uvedl.

Na konferenci zazněl dotaz ohledně konzervaci lokálních tratí. Kupka se k otázce postavil neutrálně. Ministerstvo dopravy nehodlá omezovat provoz tam, kde je o něj zájem, naopak, hledají podmínky pro to, aby mohli dopravci obsluhovat železnici tak, že nedojde k mrhání peněz z veřejného rozpočtu.

Dále zazněl komentář generálního ředitele Českých drah Michal Krapince, který v krátkosti okomentoval aplikaci ČD Můj vlak, díky které se podle nich zlepší obsluhování až o 50 %. Klíčem úspěchu této aplikace je komunikace, která probíhá mezi kupujícím a systémem, a tak je kupující informován o případném zpoždění vlaku či změně nástupiště.

Krapinec rovněž hovořil o nově zavedeném systému automatické refundace, která nastane v moment, kdy se vlak zpozdí o více než 60 min. Poměrná částka za zakoupenou jízdenku bude zákazníkovi automaticky navrácena na účet s potvrzujícím e-mailem.

České dráhy se snaží o zkvalitňování služeb také tím, že do své aplikace zavedou systém hodnocení, kdy bude mít každý cestující možnost ohodnotit svou cestu od jedné do pěti hvězdiček na základě své spokojenosti. Zpětná vazba bude neustále analyzována a brána v potaz.

Posledním mluvčím byl náměstek generálního ředitele Jiří Ješeta, který za prioritu považuje zkrácení doby strávené na trati. Například spoj z Prahy v směru Tábor a České Budějovice se zkrátí v průměru o 15 min. Jako novinku představil noční spoj Praha-Zurich a na závěr uvedl, že v současné době má 40 % vlaků ČD implementovanou Wi-Fi a hodlají v tomto pokračovat.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace