foto: Siemens Mobility /Siemens Mobility
Siemens Mobility definitivně vycouval z ruského železničního průmyslu – prodal svůj podíl ve firmě Ural Locomotives a zaplatil přitom více než 9 milionů dolarů přímo do ruské státní kasy. Tím ale trable neskončily.
Nedávno vletéla do médií zpráva o tom, že Siemens Mobility končí v Rusku s výrobou železničních vozidel. Hned na úvod musíme poznamenat, že společnost Siemens Mobility v důsledku sankcí EU prodala svůj menšinový podíl v ruském společném podniku UL (Ural Locomotives), která je dceřinou společností Sinara – Transport Machines holdingu Otavit založeného v létě 2024.
Otavit získal 50 % podíl v Urals Locomotives Holding B.V., která vlastní 100 % Ural Locomotives. Deník Izvestija cituje vládní Komisi pro zahraniční investice v Ruské federaci, podle které cena transakce činí téměř 25,7 mil. USD. Z této částky zaplatí Siemens Mobility 35 %, (9 mil. USD) do ruské státní pokladny jako tzv. poplatek za odprodej. Celou transakci dozorovalo Ministerstvo obchodu Ruské federace.
Psali jsme
Místopředseda sněmovny Jan Bartošek si připomněl tři roky od masakru v ukrajinské Buči. Hrůzy, které podle něj připomínají holokaust, sdílel…
Siemens oznámil svůj odchod z ruského trhu
Ural Locomotives působila od roku 2010 jako společný podnik společností Siemens Mobility a Sinara Group pro výrobu elektrických lokomotiv a vozidel EMU. V květnu 2022 Siemens oznámil svůj odchod z ruského trhu. Skupina Sinara - Transportní stroje kontrolovala výrobní závod od června 2022 a v současné době jej samostatně rozvíjí. Připravuje se také na zahájení výroby vysokorychlostních vlaků. Firma dostala od vlády v obou segmentech výroby uložené úkoly, kolik má vyrobit produkce. Očekává se, že v roce 2025 společnost dosáhne výnosů ve výši 544,9 milionu USD), v roce 2026 607,7 milionu USD a v roce 2027 1,2 miliardy USD. Počet pracovních míst nebude nižší než 4 000, uvádí Izvestija.
Psali jsme
Na památkově chráněné ozubnicové železnici odstartovala rekonstrukce dopravny Dolní Polubný. Tento technický skvost, který přitahuje železniční nadšence…
Siemens prohrál: Musí dodat náhradní díly a zaplatit penále
Snahy o prodej podílu nejsou jedinou interakcí mezi společnostmi Ural Locomotives a Siemens Mobility. Společnosti vedou soudní řízení, v němž se ruská společnost domáhá nápravy a odškodnění za porušené smlouvy o dodávkách zařízení. Například obchodní soud Sverdlovské oblasti rozhodl ve prospěch společnosti Ural Locomotives v sérii žalob proti německé společnosti o celkovou částku 9 milionů USD. Moskevský obchodní soud tento týden také nařídil společnosti Siemens Mobility dodat další soupravy trakčních zařízení pro 11 motorových jednotek Lastočka a zaplatit penále ve výši 25,4 mil. rublů (0,3 mil. USD). Citelné sankce byly Siemens uloženy také za neplnění smluv s Ruskými železnicemi.
Zdroj: Rollingstockworld
Tagy