EU version

Vodíková lokomotiva znamená revoluci v nákladní železniční dopravě. Éra kouřících dieslů končí

Vodíková lokomotiva znamená revoluci v nákladní železniční dopravě. Éra kouřících dieslů končí
foto: Redakce RAILTARGET/Vodíková lokomotiva znamená revoluci v nákladní železniční dopravě. Éra kouřících dieslů končí
12 / 08 / 2023

Ve snaze o snížení emisí skleníkových plynů a přechod na udržitelné zdroje energie se stále více pozornosti upírá k vodíkové technologii. Společnost PESA, přední evropský výrobce kolejových vozidel, se v této oblasti posouvá kupředu. PESA nedávno představila svou novou vodíkovou lokomotivu, která nabízí ekologické a energeticky efektivní řešení pro železniční dopravu.

Redakce RAILTARGET

Vodíková lokomotiva od společnosti PESA představuje revoluční krok vpřed v oblasti železniční dopravy. Tato lokomotiva je poháněna palivovými články na vodík, což znamená, že nevyprodukuje žádné škodlivé emise do ovzduší. Vodíková technologie tak nabízí ekologickou alternativu k tradičním dieselovým lokomotivám, které jsou zodpovědné za značný podíl emisí skleníkových plynů.

Redakce RAILTARGET

Lokomotiva s čtyřmi nápravami je vybavena dvěma vodíkovými články, které produkují energii a mají celkový výkon 170 kW. Tyto články pak přes trakční baterii napájejí čtyři asynchronní trakční motory o výkonu 4x180 kW, což umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 90 km/h. Pro vodík jsou k dispozici nádrže o celkové kapacitě 175 kg. Jedna plná nádrž poskytuje lokomotivě dostatek energie na 24 hodin provozu. Kromě toho je lokomotiva vybavena autonomním řídicím systémem, který umožňuje strojvedoucímu ovládat vozidlo pomocí rádia pouze jednou rukou při sestavování vlaků. Dále je vybavena také anti kolizním systémem.

Redakce RAILTARGET

Zdroj informací: Redakce

Tagy