foto: RAILTARGET /BUDIMEX
Není to tak dávno, co se největší polská stavební společnost Budimex dostala v České republice na titulní stránky novin, když předložila nejnižší nabídku na výstavbu dalších úseků dálnic D35 a D11. Nyní se Budimex zaměřil na české železniční stavebnictví a pohybuje se na trhu, který se vyznačuje nízkou ochotou monopolních dodavatelů.
Rozhodnutí zaměřit se na český trh vychází z přirozené strategie expanze zaměřené na okolní trhy, jako je Česká republika, Slovensko a Německo. Společnost Budimex, která má v Polsku pověst dodavatele železničních zakázek včas a za konkurenceschopné ceny, přináší do svých nových podniků značné odborné znalosti, včetně komplexních projektů, jako je železniční stanice Warszawa Zachodnia.
Psali jsme
Polský stavební gigant Budimex podniká strategické kroky k upevnění své přítomnosti v rychle se rozvíjejícím stavebním sektoru v České…
Vstup do českého železničního sektoru však představuje jedinečnou výzvu, zejména při vytváření místních partnerství kvůli téměř monopolnímu postavení některých českých dodavatelů. Budimex je sice otevřený spolupráci s místními dodavateli a podpoře mezinárodních týmů, ale zaznamenává obecnou neochotu českých společností ke spolupráci. Tato váhavost by mohla ovlivnit účast Budimexu na významných projektech, jako je modernizace hlavních pražských nádraží a trati Praha-Brno přes Vysočinu. Budimex, jehož tým se v Praze rozrůstá, aktivně hledá další zaměstnance, aby posílil své aktivity, jakmile získá první českou zakázku.
Psali jsme
Maciej Olek, provozní ředitel divize železniční energetiky a průmyslových staveb společnosti BUDIMEX, v poutavém rozhovoru pro RAILTARGET na konferenci…
Tagy