EU version

Praha vybrala dopravce městských železničních linek od roku 2024, vyhrál RegioJet

Praha vybrala dopravce městských železničních linek od roku 2024, vyhrál RegioJet
foto: RegioJet /RegioJet
05 / 12 / 2021

Hlavní město Praha uzavřelo nadlimitní veřejnou zakázku ohledně provozu městských železničních linek S49 a S61 pro roky 2024-2039. Z celkového počtu tří uchazečů zvítězila společnost RegioJet s cenou dopravního výkonu 215,50 Kč za jeden vlakový kilometr. Následujících 15 let jej čeká provoz linky S49 z Hostivaře do Roztok a nového spoje S61 z Vršovic do Běchovic.

Výběrového řízení se účastnily společnosti RegioJet, České dráhy a ARRIVA. S cenou 215,50 Kč za jeden vlakový kilometr zvítězil RegioJet. Roční objem zakázky dosahuje částky 162 335 935 Kč, což představuje dvě třetiny původního předpokladu. RegioJet pro obě linky pořídí 7 nových nízkopodlažních elektrických jednotek s kapacitou minimálně 230 cestujících. Na lince S49 tak dojezdí současné nevyhovující motorové vlaky. Nové elektrické vlaky s bezbariérovým přístupem, oddílem první třídy, vybavené wifi a celovozovou klimatizací vyrazí na trať v prosinci 2024.

"K první městské železniční lince S49 z Roztok přes Podbabu, Holešovice až do Hostivaře do tří let přibyde další vlaková linka S61 z Vršovic přes Zahradní město do Běchovic. Provozovat dvě linky bude mnohem efektivnější. Dnes nás jedna stojí přes 91 milionů korun ročně se starými vozidly. Nově nás dvě linky budou stát ročně 162 milionů korun s kompletně novými vozidly a zásadně vylepšeným komfortem. Můžeme se těšit na 7 nových vlaků, které budou jezdit po Praze. Soupravy nebudou kouřit. Nemoderní motoráky vystřídají elektrická a méně hlučná vozidla. Všechna budou klimatizovaná, s Wi-Fi a oproti dnešku s nízkopodlažním nástupem všemi dveřmi. Každý bez rozdílu bude moct jet vlakem po městě, pokud bude chtít. Bude k dispozici i oddíl první třídy. Zároveň všechny vlaky na městských linkách budou mít evropské zabezpečovací zařízení ETCS. Bezpečnost je na prvním místě," komentuje plány do budoucna Adam Scheinherr, náměstek pražského primátora a radní pro oblast dopravy.

Záměr propojit okrajové části Prahy kolejovou dopravou visí ve vzduchu už od roku 2002. První městská železniční linka vyjela na koleje v roce 2004 a spojila tak Libeň a Roztoky, postupně se prodloužila až do Hostivaře. V prosinci roku 2020 se dala do provozu nová vlaková zastávka Praha-Eden a letos v září zahájila provoz sousední zastávka Praha-Zahradní město.

Nová linka S61 propojí Vršovice s Běchovicemi za rekordních 23 minut. Pro její potřeby je ve Vršovicích dokončeno nové nástupiště, z dotací hlavního města mají vzniknout ještě čtyři zcela nové zastávky Depo Hostivař, Kyje-Jiráskova čtvrť, Jahodnice a Hostavice.


Tagy