foto: Flickr.com/AltesLager/public domain /Ukrajinský vlak
Ukrajinské železnice budou modernizovány na evropský rozchod 1435 mm díky podpoře EU. Modernizace zahrnuje propojení a zvýšení kapacity tratí, což umožní lepší technologickou kompatibilitu s evropskou železniční sítí. Celkové náklady projektu jsou 85,91 milionu eur, přičemž EU pokryje polovinu z fondu CEF. Spolufinancování běží už dva roky a očekává se další zvýšení prostředků.
Koordinační výbor infrastrukturního programu EU CEF schválil žádost ukrajinského správce železniční infrastruktury Ukrzaliznytsia na propojení a modernizaci ukrajinských železničních koridorů s EU. Ukrajina zmodernizuje koridory na evropský rozchod 1435 mm, zajistí technologickou kompatibilitu infrastruktury a zvýší tak kapacitu pro železniční dopravu. Celkové projektové náklady činí 85,91 milionu eur, EU poskytne dle pravidel fondu CEF polovinu. Spolufinancování evropsko-ukrajinských projektů běží již dva roky a v příštím programovém období CEF se očekává další navýšení prostředků. Zdrojem mají být m.j. dříve plánované projekty propojení s Běloruskem a s Kaliningradskou oblastí Ruské federace, které EU zcela pozastavila, uvádí Ukrzaliznytsia na sociální síti.
Psali jsme
Škoda Group hlásí růst tržeb, ale menší zisky vlivem pandemie a konfliktu na Ukrajině. Přes obtíže se firma chystá na stabilizaci…
Na evropský rozchod se bude přebudovávat trať ze státní hranice Slovenska (Čop) do Lvova. Následovat bude také elektrifikace spolu s rekonstrukcí zabezpečovacích zařízení na tratích Lvov - Černovcy - Vadul-Siret – Deržkordon. Také musíme zmínit že z prostředků CEF se vypracuje studie proveditelnosti rekonstrukce železničního uzlu Lvov, projektování a výstavba trati s elektrifikací na úseku Pavlové-2 / Matyovce – Užhorod. Stranou nezůstane ani elektrifikace trati v úseku Čop - Užhorod. CEF uhradí i náklady na technickou harmonizaci TSI uvedených projektů a také dalších úseků Kowel - Jagodyn - Derzkordon a Medyka/Mostyska II - Lvov (Sknylov).
Nástroj pro propojení Evropy (CEF) je fond Evropské unie založený v roce 2014 za účelem investic do dopravních, energetických, digitálních a telekomunikačních projektů. EU z něho financuje dopravní projekty sítě TEN-T.
Tagy