foto: Rail Cargo Group, DAC/Novinky ze světa DAC: Dosavadní ambiciózní plány by se mohly dočkat realistické korektury
Digitální automatické spřáhlo zaznamenalo nový vývoj v přípravě technických norem. Elektrická a digitální část, na kterou normu budou odkazovat TSI, bude předmětem expertních diskusí v Evropském výboru pro normalizaci v elektrotechnice (CENELEC).
Poslední volné místo ve skupině expertů obsadí zástupce České republiky, a to na základě nominace Hospodářské komory a České agentury pro normalizaci. Z dosavadních experimentálních a prototypových testování vyplývá, že tato část spřáhla může doznat značných změn. Některý z nich mohou dokonce ovlivnit i výsledné technické provedení DAC. Tato část navíc bude podrobena testování v kritických provozních i klimatických podmínkách před samotným ukončením vývojového procesu DAC. Mohou tedy nastat ještě významná překvapení a zejména v celkové ceně Digitálního automatického spřáhla a v časové ose, kdy nakonec bude moci být DAC celoevropsky zaveden. Dosavadní ambiciózní plány by mohly dostat realistickou korekturu.
Podobně jako české a slovenské dopravní firmy se i zahraniční železniční dopravci postupně klaní k závěru, že bez velké robustní finanční účasti Evropské unie nelze o celoevropském zavedení DAC uvažovat. Tyto náznaky přicházejí i od největších dopravců, kteří doposud prosazovali DAC jako technologický prvek, který se ve střední a dlouhodobé perspektivě osvědčí i jako ekonomicky rentabilní.
Nositel projektu DAC Europe´s Rail se chystá diskutovat a představit DAC na nadcházejícím veletrhu „Transport und Logistik Messe“, zaměřujícím se na logistiku, mobilitu, IT a dodavatelské řetězce, který se uskuteční ve dnech 9. – 12. května v Mnichově. Europe´s Rail se chce zaměřit na výhody DAC pro logistickou branži, přičemž RAILTARGET bude mít na veletrhu pod záštitou Hospodářské komory ČR také svoje studio.
Tagy