foto: Koláž Redakce RAILTARGET/Piotr Malepszak
Náměstek ministra infrastruktury pro železnice Piotr Malepszak uvedl své pochybnosti ohledně investic PKP PLK hned na začátku svého volebního období.
Piotr Malepszak začal důkladně prověřovat investice polské společnosti PKP PLK. Podle něj, došlo ke značným pochybením a některé byly navrženy špatně. V rozhovoru pro server wnp.pl odkrývá ministr zdroj chyb. Je podle něj důležité, aby k implementaci docházely pouze projekty, které jsou bezchybné. Investiční projekty v řádech stovek či miliard zlotých mají totiž část ó problémy s kvalitou železničních řešení.
„Mým cílem – jakožto náměstka ministra infraatruktury odpovědného za železnice – je zefektivnit železniční systém v Polsku,“ komentuje Piotr Malepszak. Sám je s železnicemi spojen více jak patnáct let. Má proto spousty kontaktů a podporovatelů, jejichž hlasy nebyly vyslyšeny. To je prý jeden z důvodů, proč se ihned po zvolení pustil do kontroly investic na železnici. „Na příkladu nákladního obchvatu Poznaně je vidět, že sítem projdou i škodlivá řešení, která způsobí na železnici horší stav než předtím,“ dodává Malepszak.
Chyby ve vývoji železničních projektů jsou způsobeny nedostatkem personálu v podniku PKP PLK. Podle Piotra Malepszaka, je tato situace způsobena nedostatkem odborníků schopných navrhnout technická řešení. Malepszak avizuje plán na posílení personálního obsazení firmy. V PKP PLK je totiž značný nepoměr mezi množstvím odborníků, kterých je jen hrstka a množstvím zadaných projektů.
Ověřování projektů na železnici je jedním z hlavních úkolů, která náměstek ministra na ministerstvu provádí. Dalším důležitým úkonem je zajištění přítoku financí do železničního sektoru, udržování stávajících tratí a především výstavba zcela nových tratí spojující železnice. Je dosti pravděpodobné, že bude ministerstvo čelit nátlaku od ostatních politiků. Na ministerstvu infrastruktury budou muset vynaložit veliké úsilí, chtějí-li pokračovat ve férovosti.
Server wnp.pl se zeptal náměstka ministra také na jednu z největších staveb posledních let. Na stavbu GSM-R, tedy digitální železniční komunikace. Podle slov Piotra Malepszaka visí smlouva na vlásku. Měl tu možnost se s tímto projektem setkat hned krátce po svém nástupu.
Zdroj: wnp.pl
Tagy