foto: Ministerstvo dopravy/Kupka: Česká vláda řekla jako jedna z prvních „ne“ současnému návrhu normy Euro 7
Redakce RAILTARGET již informovala o účasti českého ministra dopravy Martina Kupky na Radě ministrů dopravy a ministrů zodpovědných za energetiku ve švédském Stockholmu. Té se zúčastnil i Josef Síkela, ministr průmyslu a obchodu. Ministři se zde zaobírali i požadavky dopravy a změnami, které bude potřeba provést po roce 2030. Kupka informoval, že Česko bylo první zemí, která vyjádřila jasné ne.
„Česká vláda jako jedna z prvních řekla jasné ne současnému návrhu normy Euro 7. Mimo jiné proto, že by norma ve výsledku ohrozila výrobu malých vozidel, přinesla by další růst cen a znamenala by také celou řadu nereálných technických podmínek,“ vysvětlil na Twitteru ministr dopravy, který dodal, že využil setkání ministrů dopravy ve švédském Stockholmu k tomu, aby získal pro tuto pozici podporu od ostatních států.
Psali jsme
Česká republika bude prosazovat odklad účinnosti normy EURO7 a změnu dalších technických požadavků. Uvedl to ministr dopravy Martin Kupka po skončení…
„Setkal jsem se se zástupci Německa, Itálie, Francie a dalších států a odtamtud zaznívá jednoznačná podpora. Vydal jsem se také na zdejší ministerstvo životního prostředí, které ponese odpovědnost za vyjednávání o té normě v nadcházejícím období, a i tam jednoznačně rozumí našim zásadním argumentům. Věřím, že ve výsledku se podaří prodloužit jak termíny, tak změnit konkrétní technické podmínky celé normy“.
Tagy