EU version

Budoucí ministr Kupka: Nechám prověřit tendr, kterého se účastní firma TSS s dluhem na daních

Budoucí ministr Kupka: Nechám prověřit tendr, kterého se účastní firma TSS s dluhem na daních
foto: facebook Martina Kupky/Martin Kupka
26 / 11 / 2021

Nastávající ministr dopravy a populární starosta Líbeznic v jedné osobě, Martin Kupka (ODS), dosedne v brzké době do ministerského křesla ve vládě Petra Fialy. Podle všeho má v plánu udělat si „na stole pořádek“. V tomto duchu alespoň odpověděl redakci na dotaz ohledně zakázky Správy železnic, kterého se podle důvěryhodných informací účastní i firma z holdingu Rail Invest bratrů Šuškových, konkrétně Traťová a strojní společnost (TSS), která vykazuje odložený půlmiliardový závazek na daních už několik let.

Martin Kupka si přečetl náš článek Smráká se nad impériem bratří Šušků? Úřadům došla trpělivost a zajistily majetek za 145 milionů | RailTarget, ve kterém redakce odhalila závažná zjištění. „Po případném nástupu do funkce ministra dopravy nechám celé zadávací řízení prověřit,“ odpověděl redakci v návaznosti Kupka.

Nemůžeme komentovat

Správa železnic nemůže v tuto chvíli tendr nijak komentovat, jelikož veřejná zakázka je stále v běhu a nebyla uzavřena. „Předmětné zadávací řízení dosud nebylo ukončeno, nyní je ve fázi posuzování žádostí o účast a kvalifikace účastníků. S ohledem na zákon o zadávání veřejných zakázek není Správa železnic jako zadavatel v této fázi oprávněna jakkoliv komentovat, kdo je či není účastníkem zadávacího řízení,“ uvedl tiskový mluvčí Dušan Gavenda s dovětkem, že Správa železnic bude ke všem účastníkům přistupovat v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek.

Tendr s názvem „Motorové univerzální vozíky včetně palubní části ETCS“ byl vypsán 1. dubna tohoto roku. Předmětem zakázky je dodávka 50 ks motorových univerzálních vozíků pro údržbu železniční dopravní cesty s očekávanou cenou 900 milionů. Všichni účastníci tohoto tendru musí doložit řadu způsobilostí a vyplnit čestná prohlášení. Příloha č. 4 zadávací dokumentace vysloveně stanovuje ekonomické předpoklady uchazeče a uvádí, že uchazeč nesmí mít například daňový nedoplatek nebo nedoplatek na pojistném nebo na penále na veřejné zdravotní pojištění.

Nejistá budoucnost

Velké dluhy v řádech miliard má nejen mateřský Rail Invest, ale s problémy se potýkají i další dceřinky. Před dvěma měsíci vydalo Finanční ředitelství pro Moravskoslezský kraj rozhodnutí o zřízení zástavního práva na obchodní podíl a majetek firmy Ostravské opravny a strojírny a.s. (dále jen OOS) pro nesplnění daňové povinnosti ve výši 145,6 mil. Kč. Astronomické dluhy spolu s postupnými kroky úřadů nevěstí pro budoucí podnikání Petera a Rudolfa Šušky nic dobrého.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace