foto: wikimedia commons, CC BY-SA 4.0/Stod nádraží
Cesta mezi Plzní a Domažlicemi se promění k nepoznání. Správa železnic vybrala projektanty pro modernizaci a elektrizaci třicetikilometrového úseku. Přibude druhá kolej, nový tunel i estakáda přes Radbuzu.
Správa železnic vybrala projektanty modernizace a elektrizace další části trati z Plzně do Domažlic, a to ze Stodu do Domažlic. Potřebnou dokumentaci vypracují společnosti SUDOP PRAHA, SUDOP EU a Mott MacDonald za 291 266 000 Kč bez DPH. Vlaky mířící do Bavorska budou využívat jak zcela nové úseky, tak i ty, které projdou celkovou rekonstrukcí. Samotné stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030. Vítězové výběrového řízení vypracují projektovou dokumentaci pro povolení celého záměru podle nového stavebního zákona.
Psali jsme
Válka na Ukrajině změnila zemi k nepoznání. Proměnou prošla také ukrajinská železnice, které se přezdívá „druhá armáda země“. Jak válka…
V případě úseku ze Stodu do Domažlic připravuje Správa železnic modernizaci třicetikilometrového úseku, a to včetně druhé jmenované stanice. Dosud jednokolejná trať se částečně zdvoukolejní. Stávající úseky Stod – Holýšov a Blížejov – Domažlice nahradí novostavba železniční trati pro rychlost až 200 km/h, zbývající část mezi Holýšovem a Blížejovem projde komplexní rekonstrukcí. Vzniknou nové zastávky s bezbariérovým přístupem.
Železniční trať Plzeň – Domažlice dostane druhou kolej a bezbariérové zastávky
Ke zvýšení bezpečnosti provozu přispěje vybudování nadjezdů nebo podjezdů namísto přejezdů. Významnou součástí stavby bude také 900 metrů dlouhý tunel Střelice nebo nová železniční estakáda překonávající řeku Radbuzu u Stodu. Celá trať bude navíc připravena na provoz vlaků s evropským zabezpečovacím systémem ETCS.
Předpokládané celkové náklady stavby dosahují téměř 14,2 miliardy korun. Projekt Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN, 3. stavba, úsek Stod (mimo) – Domažlice (včetně) je spolufinancován fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF).
Psali jsme
Staré vozy „Béčka“ postupně mizí z provozu díky moderním soupravám InterJet a ComfortJet. Nové vlaky nabízejí vyšší komfort, Wi-Fi, klimatizaci…
Nové nádraží v Mladé Boleslavi: Moderní hala, lepší orientace i pohodlnější přestupy
Správa železnic také v tiskové zprávě informovala o situaci v nádražní budově v Mladé Boleslavi. Ta bude vybavena moderní odbavovací halou, pokladnami, veřejnými toaletami i novým orientačním a informačním systémem. Chybět nebudou ani komerční prostory či zázemí pro dopravce a regionální dispečink Správy železnic.
Výrazným prvkem celé stavby budou přesahy střechy, které poslouží jako zastřešení přilehlého nástupiště, autobusové zastávky a stojanů na kola, nebo jako markýza nad vstupy do budovy. Součástí projektu je také úprava venkovních prostor, včetně parkoviště a výsadby nové zeleně. Práce by měly skončit v červnu příštího roku. Po dobu rekonstrukce budou cestujícím k dispozici provizorní prostory a přístup na nástupiště.
Zdroj: Tisková zpráva SŽ