foto: Jihočeský kraj /Nádraží České Budějovice
Nový koridor na trase mezi Prahou a Českými Budějovicemi je úspěšně dostavěn a do provozu půjde 30. června. Má již i prvky vysokorychlostní tratě, vlaky zde budou moci jet rychlostí až 200 km/h oproti 70 km/h na původní železnici.
Mezi Voticemi a Meznem u Tábora bude brzy fungovat nová část čtvrtého tranzitního koridoru. Ten umožní vlakům vyšší rychlosti hlavně díky snížení zaoblení celé dráhy. Také zde nebude už pouze jedna kolej. Dříve zde mohly vlaky jezdit pouze 70 km/h a cestující museli přestupovat v některých případech i do autobusů.
Tento problém díky novému koridoru odpadne a cestující se budou moci dostat přímým spojem z Prahy do Českých Budějovic již za 100 minut, momentálně tato cesta trvá skoro 3 hodiny. Dojde tak k úspoře až poloviny času na této trase.
Zajímavostí jsou i prvky vysokorychlostní železnice na této části koridoru, například železniční spodek je řešen asfaltovými vrstvami, které jsou odvodněné do betonových otevřených žlabů a také zajištění skalních zářezů. Unikátní je i celé provedení stavby, kdy je trať na některých místech doslova vyhloubena do krajiny. Tyto úseky jsou pak zajištěny kolmými zdmi a převýšení oproti blízké dálnici D3 je 25 metrů. Část staré trati zůstane do budoucna zachována pro muzeum drezín a jiné zase budou přebudované na cyklostezku.
Nový část čtvrtého tranzitního koridoru bude otevřena pro vlaky 30. června a postupně přejdou do provozu všechny koleje. Bývalé jednokolejce tak budou moci místní dát vale a využívat rychlejší možnosti železniční dopravy. Je to i dobrá zpráva pro všechny výletníky, kteří by se chtěli podívat na krásy jihu Čech.
Tagy