foto: Pixabay/ObitoStocks/public domain/Vysokorychlostní dráha
Českou republiku čeká největší infrastrukturní projekt v historii, výstavba vysokorychlostních tratí. K tomuto tématu poskytl rozhovor Jiří Merta, náměstek ředitele Stavení správy VRT pro techniku.
Pro magazín VRT.CZ poskytl rozhovor Jiří Merta, který se vyjádřil k aktuálnímu tématu vysokorychlostních drah. Zmínil, že spolupráce s francouzským manažerem infrastruktury SNCF Réseau je důležitá, vzhledem k tomu, že ve Francii mají již zkušenosti s VRT. Tuto spolupráci vidí jako novou možnost, kde nabrat inspiraci a zkušenosti jako řada jiných zemí v Evropě. Díky tomu se dokáže výrazně zkrátit čas přípravy tohoto projektu a rovněž eliminace možných komplikací a případných chyb, které již ve Francii zaznamenali.
Psali jsme
Vláda příští týden projedná tři vládní koncepce s přívlastkem strategické. Dokumenty mají formovat způsob, jak dosáhnout cíle bezemisní ekonomiky…
V rámci společné spolupráce Správy železnic a DB Netz na projektu výstavby Krušnohorského tunelu, byla přijata možnost zahraniční spolupráce. Mezinárodní spolupráce s francouzskou SNCF běží již od roku 2019. Smlouva byla podepsána na osm let, od roku 2021 do roku 2029. "Díky tomu, že dosud nemáme vybudovanou síť vysokorychlostních tratí, čerpáme ze zkušeností kolegů z Francie," uvádí Jiří Merta pro Magazín VRT.CZ. Jsou to právě jejich zkušenosti a postřehy ohledně provozu tratí ve dne i v noci, zkoušek a údržby. Díky těmto zkušenostem ze zahraničí Česká republika zvládne vyvarovat začátečnickým chybám ohledně provozu, to znamená, že se tak vyvarujeme i finančním ztrátám.
Tento projekt na vybudování nové vysokorychlostní trati je největší v historii České republiky, říká Jiří Merta. Dle jeho slov je žádoucí zapojit do budování této sítě i české podniky jako jsou například firmy nabízející servis, údržbu či společnosti, které nabízí dodávku náhradních dílů pro nové rychlejší vlaky.
V Magazínu VRT.CZ Jiří Merta vyzdvihl výhody vysokorychlostních tratí. Zejména se jedná o úsporu času. Dále je to obrovský krok k ekologizaci dopravy. Taky je zde v sázce díky investicím rozvoj v rámci regionů v blízkosti tratí. Podle Mertových slov bude z dlouhodobého hlediska jasný vliv na zlepšení kvality života pro spoustu lidí v České republice.
Psali jsme
Obchodní ředitel společnosti CZ LOKO, Jan Kutálek, sdílel v exkluzivním podcastu ve studiu RAILTARGET svůj pohled na aktuální trendy v železničním…
Zdroj: Magazín VRT.CZ