foto: Ministerstvo dopravy; Tisková zpráva/Vlkov u Tišnova i celý mezistaniční úsek do Křižanova projdou modernizací
Správa železnic vypsala další dvě důležité soutěže, první na celkovou rekonstrukci stanice Vlkov u Tišnova, druhá se týká navazujícího traťového úseku do Křižanova. Stavby jsou součástí balíku dalších projektů, jejichž cílem je modernizace havlíčkobrodské trati.
V rámci modernizace vlkovské stanice se zcela zruší nástupiště a podchod, vlaky budou nově zastavovat blíže k obci, přímo v prostoru za obecním úřadem. Dvě nová nástupiště budou přístupná pomocí šikmých chodníků. Nová zastávka Vlkov-Osová podstatně zkrátí docházkovou vzdálenost jak z Vlkova, tak z nedaleké obce Osová. Stávající nádražní budovu nahradí nová technologická budova. Stavba se dotkne celého kolejiště ve stanici, počítá s rekonstrukcí železničního spodku a svršku, dále mostů a propustků, trakčního vedení, sdělovacího a zabezpečovacího zařízení.
Současně s modernizací stanice poběží rekonstrukce jedenácti kilometrů trati z Vlkova do Křižanova. Dotkne se celého mezistaničního úseku a zastávek v Osové Bítýšce a Ořechově, které projdou přestavbou a získají bezbariérový přístup. Podoba první uvedené v maximální míře vyhoví požadavkům obce. Cestujícím budou k dispozici zvýšená nástupiště s novým informačním a orientačním systémem. Přestavba zastávek zohledňuje i budoucí propojení této konvenční trati s vysokorychlostní. Zvětšení poloměrů několika oblouků umožní také zvýšení traťové rychlosti ze stávajících 100 km/h až na 160 km/h. Během celé stavby projde opravou osm mostů, čtrnáct propustků a postaví se dvě opěrné zdi. V Ořechově je navržena protihluková stěna clonící mateřskou školu.
Přípravné práce by mohly začít letos na podzim. Naplno obě stavby poběží příští rok. Zvětšování poloměrů oblouků a jejich překládání do nové stopy není možné realizovat za provozu, proto se příští rok plánuje úplné sedmiměsíční zastavení vlakové dopravy, a to od března do září. Harmonogram prací a opatření se projednávaly s dopravci a dotčenými obcemi. Úplné zastavení dopravy vnímají všechny strany jako vhodnější, než realizovat práce ve dvou stavebních sezónách s velkým výskytem krátkodobých omezení.
Předpokládaná hodnota zakázky Rekonstrukce žst. Vlkov u Tišnova je 1 400 283 583 Kč. Hodnota zakázky Rekonstrukce traťového úseku Vlkov u Tišnova (mimo) – Křižanov (mimo) se pak předpokládá ve výši 2 065 575 014 Kč .
Realizace obou staveb je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Zdroj: Tisková zpráva Ministerstva dopravy ČR
Tagy