foto: KRRI /Testování přenosu dat v Osongu
Korejský železniční výzkumný institut (KRRI) právě testuje přenos dat mezi dvěma samořídícími vlaky a výsledky jsou více než povzbudivé. Podařil se datový přenos díky použití směrových antén přímo na vozech.
Jednou z možných cest v železniční dopravě je využití samořídících vlaků, nicméně takováto technologie je stále ve vývoji, aby se, například, zajistila její bezpečnost v ostrém provozu. Velký pokrok v tomto ohledu dosáhl Korejský železniční výzkumný institut (KRRI). Ten v současné době testuje datový přenos mezi vlaky, tedy na bázi T2T (train-to-train).
A na testovací dráze v Osongu se zadařilo! KRRI úspěšně provedl zkoušku přenosu dat mezi dvěma samořídícími vlaky za použití speciálních směrových antén, které byly namontovány přímo na jednotlivé vlaky a které si KRRI sám vyvinul pro toto použití. Naměřený dosah signálu byl 2 kilometry v otevřené krajině a až 4 kilometry v tunelech.
Jaký je tedy přínos těchto testů? Do vlaku jsou totiž přenášena data o okolních vlacích a dopravním proudu, například informace o nehodách, aby systém autonomního řízení mohl řídit provoz v reálném čase. Tím by se mělo zamezit případným nehodám a dosáhnout vysokého stupně bezpečnosti, zejména pokud KRRI dokáže zajistit datový přenos na ještě větší vzdálenosti. Jestli se tak podaří, potom bude možné uvádět takové vlaky do ostrého provozu.
Tagy