foto: ČD / Public Domain /Stavbu opraváranské haly v Havlíčkově Brodě slavnostně zahájili zástupci vedení Českých drah, zhotovitele stavby a města.
V Havlíčkově Brodě se rozbíhá výstavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun! Tato moderní budova zlepší servis pro oblíbené regionální vlaky RegioPanter a RegioFox. S dokončením na jaře 2026 se cestující mohou těšit na ještě kvalitnější a spolehlivější železniční dopravu v Kraji Vysočina a okolí.
Lepší zázemí pro servis nejmodernějších regionálních vlaků Českých drah RegioPanter a RegioFox. Na to se mohou těšit zaměstnanci Střediska údržby Havlíčkův Brod. V areálu začala stavba nové opravárenské haly za více než 235 milionů korun bez DPH. Jedná se o další krok ve strategii modernizace opravárenského zázemí národního dopravce a druhou zbrusu novou opravárenskou halu, jejíž realizaci zahájily České dráhy v letošním roce.
Průjezdná dvoukolejná hala pro údržbu vlaků bude mít celkovou délku 67 metrů. Bude vybavena mostovým dvounosníkovým jeřábem s nosností až 12,5 tuny, obslužnými kanály, prohlížecími lávkami pro snadný přístup na střechu vlakové soupravy a vizuální kontrolu celého vlaku. Nedílnou součástí vybavení haly budou i elektromechanické patkové zvedáky, které budou určeny pro zvedání kolejových vozidel, nebo také zařízení pro odsávání výfukových spalin. V boční přístavbě haly se bude nalézat například zázemí pro zaměstnance nebo skladový prostor.
„Havlíčkův Brod představuje důležitý bod na mapě opravárenství Českých drah. Servisujeme zde především regionální vlaky hned pro dva kraje – Pardubický a Kraj Vysočina. Právě do těchto dvou krajů jsme v uplynulém období doručily nové moderní regionální vlaky v podobě elektrických RegioPanterů a motorových RegioFoxů. Pro servis těchto vlaků bude nová hala přednostně určena,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Psali jsme
RegioFox, nová dvoučlánková motorová jednotka, je nyní v provozu na Vysočině. S klimatizací, nízkopodlažním uspořádáním, Wi-Fi a USB…
„Zahájení stavby opravárenské haly v Havlíčkově Brodě je dalším krokem v plnění naší nové strategie opravárenství ČD. Do rozvoje našeho servisního zázemí v následujících 7 letech investujeme přes 12 miliard korun, které zamíří nejen do výstavby nových hal a modernizací těch stávajících, ale také třeba do nových myček, moderního strojního zařízení, včetně podúrovňových kolových soustruhů nebo zařízení nedestrukční defektoskopie. To vše, spolu s další digitalizací celého procesu údržby, nám umožní udržovat nové vlaky ve špičkové kondici,“ doplňuje místopředseda představenstva Českých drah a náměstek generálního ředitele pro servis Michal Kraus.
„Výstavba nové opravárenské haly Českých drah je dalším potvrzením významné role Havlíčkova Brodu jako klíčového dopravního uzlu na železniční síti. Tento projekt přispěje k efektivnějšímu provozu železniční dopravy nejen v našem regionu, ale i v celé republice. Je to důležitý krok, který posílí naši pozici v rámci dopravní infrastruktury,“ uvedl Zbyněk Stejskal, starosta města Havlíčkův Brod.
Psali jsme
Od prosince 2026 bude na rychlíkové lince R9 Praha – Havlíčkův Brod – Jihlava/Brno jezdit nový dopravce, RegioJet, vzešlý z nabídkového řízení…
Z depa v Havlíčkově Brodě jsou obsluhovány spoje v celém Kraji Vysočina a také v sousedních regionech, např. v Pardubickém, Středočeském nebo v Jihomoravském kraji. Téměř pět desítek techniků se zde stará nejen o nové motorové jednotky řady 847 RegioFox, ale také o elektrické jednotky 650 RegioPanter, motorové jednotky 844 RegioShark nebo motorové vozy 841 RegioSpider.
V loňském roce také České dráhy v depu v Havlíčkově Brodě otevřely novou myčku kolejových vozidel.
Dnes zahájená stavba představuje již druhou, zbrusu novou servisní halu, kterou České dráhy letos začaly stavět. V květnu byla zahájena stavba haly ve Středisku údržby v Chebu, ve které budou servisovány regionální vlaky z Karlovarského kraje i dálkové soupravy, které České dráhy provozují na západě Čech.
Zdroj: Tisková zpráva ČD