foto: Správa železnic; Tisková zpráva/Už v září začnou práce na koridoru mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi
Vytížený úsek druhého železničního koridoru mezi Lipníkem nad Bečvou a Drahotušemi čeká kompletní modernizace. Vítězem soutěže na zhotovitele stavby je sdružení firem Eurovia CS, Chládek a Tintěra Pardubice, GJW Praha a Elektrizace železnic Praha, které podalo nabídku ve výši 2,1 miliardy korun. Práce na šestikilometrovém úseku odstartují už v září.
Modernizace tohoto úseku představuje další krok k vylepšení páteřní železniční sítě a zvýšení kapacity jak pro osobní, tak i nákladní dopravu. Jednou z klíčových součástí připravované investice je výstavba nové odbočky Jezernice, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou, což zajistí lepší propustnost vytížené trati. Obnovou dále projde devět mostů a čtyři propustky.
„Současný stav infrastruktury v tomto úseku vyžaduje častou a nákladnou údržbu, což ovlivňuje plynulost dopravy. Tu zlepší nejen modernizace infrastruktury, ale také instalace nejmodernějšího zabezpečovacího zařízení. Protihluková stěna ve Slavíči pak sníží hlukovou zátěž v okolí trati,“ přibližuje za Správu železnic její generální ředitel Jiří Svoboda.
Psali jsme
Vláda schválila další kroky v přípravě nových PPP projektů na připravovaných dálnicích a železničních tratích. Po vyhodnocení dosavadního…
Průběh prací se plánuje tak, aby co nejméně omezoval provoz. Zřídí se dvě provizorní odbočky, které rozdělí celý modernizovaný úsek na třetiny, což umožní zachovat vlakovou dopravu v co největším rozsahu. „Z bezpečnostních důvodů budou kolem pracovních míst postaveny pevné bezpečnostní zábrany, to nám dovolí rychlost projíždějících vlaků až 80 km/h,“ doplňuje Jiří Svoboda. Bezpečnostní ochranu trakčního vedení zajistí zhotovitel tak, aby se minimalizovalo použití tzv. hákovnic.
Blížící se modernizace je úzce propojena s rekonstrukcí dalšího koridorového úseku mezi Polomí a Suchdolem nad Odrou. Zde práce začnou v roce 2025, kdy se průjezd mezi Lipníkem a Drahotušemi dočasně obnoví. Pracovní aktivity na obou úsecích pak budou probíhat postupně v letech 2026 a 2027.
První práce mezi Lipníkem a Drahotušemi začnou už září, hotovo bude na konci roku 2027. Hodnota stavebních prací, tedy vítězné nabídky, činí 2 140 497 101 korun. Financování stavby bude zajištěno z národních zdrojů a z úvěru od Evropské investiční banky.
Zdroj: Tisková zpráva Správy železnic