EU version

Tyto stroje nám zjednoduší život! Přehlídka mechanických a diagnostických vozidel pro údržbu železnic na rok 2023

Tyto stroje nám zjednoduší život! Přehlídka mechanických a diagnostických vozidel pro údržbu železnic na rok 2023
foto: Archiv/Tyto stroje nám zjednoduší život! Přehlídka mechanických a diagnostických vozidel pro údržbu železnic na rok 2023
20 / 11 / 2022

V rámci olomoucké konference Železniční dopravní cesta 2022 SŽ v úterý zorganizovala výstavu mechanických a diagnostických vozů pro údržbu železnic, které vejdou do provozu od příštího roku. Mezi nimi bylo možné vidět například dvoucestné vozidlo DUOLINER MIJ vyvinuté pro expertní činnost na mostních objektech.

15. 11. se v Olomouci konala výstava diagnostických a mechanických vozů pro údržbu železnic zorganizovaná SŽ. Tyto vozy budou postupně uvedeny do provozu od příštího roku a radikálním způsobem usnadní život mnoha lidem.

Například dvoucestné vozidlo DUOLINER MIJ (mostní inspekční jednotka) je speciální hnací vozidlo pro expertní činnost na mostních objektech, diagnostiku a podrobné prohlídky mostů jak silničních, tak železničních v majetku SŽ.

RailTarget

Oba železniční podvozky jsou čtyřkolové. Vozidlo je vybaveno hydrostatickým pohonem s možností využití mikropojezdu.  Zadní otočný železniční podvozek umožňuje snadnější nakolejení. Pojezd může být ovládán dálkovým ovládáním. Pohyby mechanismů jsou hydraulické a ovládané elektricky z bočních ovládacích panelů umístěných na vozidle nebo z kabiny. Vozidlo je dále vybaveno kamerovým systémem CCTV pro jízdu vzad se zobrazením v kabině na LCD displeji a také obsahuje drážní osvětlení.

Měřicí drezína EM100 pro železniční svršek je určena pro diagnostiku železničního svršku na regionálních tratích SŽ.

 RailTarget

Dále bylo možné spatřit i motorovou osobní drezínu Warszawa, historické kolejové vozidlo M20 typ 223 z roku 1970. Sloužilo pro přepravu několika málo osob. Dále sloužila u československých drah ke kontrolám drážního svršku a inspekčním cestám po ČSD.

 RailTarget

Jednotka MTU P&T (Plasser&Theurer) pro přepravu materiálu umožňuje přepravu a vykládání odpadu ze štěrkové lože z vozů MFS. Dále umožňuje provádět doplňování štěrku do násypkových vozů ze sousední koleje nebo ze stezek podél trati, případně ukládat odpad podél koleje.

 RailTarget

Automatické násypkové vozy MFS 120 SC/SR od firmy Plasser&Theurer jsou určené ke skladování a přepravu štěrku, dále k nakládání, skladování a likvidaci vytěženého odpadu a nepoužitelného štěrku (drtě) pomocí sklopného pásového dopravníku. Tato specifická konstrukce umožňuje provoz a manipulaci bez nutnosti použití ochranného vagonu.

 RailTarget

Víceúčelová čistička stěrkové lože ve výhybkových konstrukcích URM 700-2 se skládá ze čtyř sekcí. Lze ji využívat pro čištění štěrkového lože na dvoukolejných tratích, ovšem mnohem výhodněji pro odtěžování a čištění štěrku pod výhybkovými konstrukcemi (pomocí rozrušovacího řetězu na speciálním výložníku) včetně čištění štěrku za hlavami pražců bez nutnosti demontáže výhybek. Čističku štěrkového lože URM 700-2 lze tedy používat k čištění štěrkového lože pod výhybkovou konstrukcí nebo jen za hlavami pražců. To umožňuje provádět čištění štěrkového lože bez demontáže výhybky.

RailTarget

 

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace