foto: SŽ, Public Domain/Most na Výtoni
Rekonstrukce železniční trati pod Nuselským mostem slibuje zvýšení kapacity díky tříkolejnému úseku, rychlejší vlaky a snížení hluku. Stavba má začít v roce 2026 a skončit o dva roky později.
Rekonstrukce vytížené železniční trati pod pražským Nuselským mostem je o krok blíž k realizaci. Správa železnic vybrala projektanta, který vypracuje plány pro tuto klíčovou spojnici mezi vinohradskými tunely a mostem na Výtoni. Zakázku za 103 milionů korun získaly společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, jak naši redakci informovala tisková zpráva SŽ.
Tři koleje, rychlejší vlaky a tišší provoz
Cílem rekonstrukce je zvýšit kapacitu trati díky prodloužení tříkolejného úseku směrem k ulici Na Folimance. Výsledkem bude nejen více vlaků na trati, ale také zvýšení rychlosti na 60 až 70 km/h. Významnou novinkou bude použití antivibračních rohoží a dalších technologií, které sníží hluk a vibrace, což ocení především obyvatelé hustě zastavěného okolí.
Psali jsme
Správa železnic otevřela venkovní výstavu na náplavce pod mostem na Výtoni. Šest informačních panelů ukazuje, jak nový most změní Prahu…
Rozšíření podchodů a nové možnosti
Součástí projektu bude také rozšíření několika podchodů, které usnadní pohyb pěším. Trať v nuselském údolí denně využívá přes dvě stě vlaků, včetně regionálních i dálkových spojů. Do budoucna se počítá s navýšením spojů, což umožní připravovaná tříkolejná trať i na navazujícím mostě na Výtoni.
Psali jsme
Dnes si připomínáme smutné výročí nejtragičtější železniční nehody v československé historii – srážky vlaků u Stéblové.
Harmonogram prací
Stavební práce jsou plánovány na roky 2026 až 2028. Projektanti aktuálně připraví dokumentaci pro povolení záměru a provádění stavby. Přesná výše nákladů na realizaci bude známa až po dokončení projektové přípravy.
Rekonstrukce přinese lepší podmínky pro cestující i pro obyvatele v okolí trati. Tišší provoz a vyšší kapacita tratě jsou důležitými kroky pro modernizaci pražské železniční infrastruktury.
Zdroj: Správa železnic
Tagy