EU version

Tři koleje, rychlejší vlaky a tišší provoz: Modernizace trati pod Nuselákem za 103 milionů

Tři koleje, rychlejší vlaky a tišší provoz: Modernizace trati pod Nuselákem za 103 milionů
foto: SŽ, Public Domain/Most na Výtoni
15 / 11 / 2024

Rekonstrukce železniční trati pod Nuselským mostem slibuje zvýšení kapacity díky tříkolejnému úseku, rychlejší vlaky a snížení hluku. Stavba má začít v roce 2026 a skončit o dva roky později.

Rekonstrukce vytížené železniční trati pod pražským Nuselským mostem je o krok blíž k realizaci. Správa železnic vybrala projektanta, který vypracuje plány pro tuto klíčovou spojnici mezi vinohradskými tunely a mostem na Výtoni. Zakázku za 103 milionů korun získaly společnosti SUDOP Praha a METROPROJEKT Praha, jak naši redakci informovala tisková zpráva SŽ. 

Tři koleje, rychlejší vlaky a tišší provoz

Cílem rekonstrukce je zvýšit kapacitu trati díky prodloužení tříkolejného úseku směrem k ulici Na Folimance. Výsledkem bude nejen více vlaků na trati, ale také zvýšení rychlosti na 60 až 70 km/h. Významnou novinkou bude použití antivibračních rohoží a dalších technologií, které sníží hluk a vibrace, což ocení především obyvatelé hustě zastavěného okolí.

Rozšíření podchodů a nové možnosti

Součástí projektu bude také rozšíření několika podchodů, které usnadní pohyb pěším. Trať v nuselském údolí denně využívá přes dvě stě vlaků, včetně regionálních i dálkových spojů. Do budoucna se počítá s navýšením spojů, což umožní připravovaná tříkolejná trať i na navazujícím mostě na Výtoni.

Harmonogram prací

Stavební práce jsou plánovány na roky 2026 až 2028. Projektanti aktuálně připraví dokumentaci pro povolení záměru a provádění stavby. Přesná výše nákladů na realizaci bude známa až po dokončení projektové přípravy.

Rekonstrukce přinese lepší podmínky pro cestující i pro obyvatele v okolí trati. Tišší provoz a vyšší kapacita tratě jsou důležitými kroky pro modernizaci pražské železniční infrastruktury.

Zdroj: Správa železnic

Tagy