EU version

Trať do Německa se dočká modernizace. Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon

Trať do Německa se dočká modernizace. Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon
foto: Správa železnic/public domain /Zastávka Babylon na trati z Domažlic do Bavorska.
31 / 07 / 2024

Správa železnic plánuje utratit 43,8 milionu korun za modernizaci trati mezi Domažlicemi a Německem. Firmy VECTORAMA a SUDOP Praha vypracují projekt, který slibuje rychlejší vlaky a moderní zastávky. Babylon dostane bezbariérový přístup a stanice Česká Kubice se dočká delších kolejí. Práce začnou v roce 2027.

Správa železnic vybrala projektanty modernizace traťového úseku mezi Domažlicemi a státní hranicí s Německem. Projektovou dokumentaci vypracují firmy VECTORAMA a SUDOP Praha, které podaly nabídku ve výši 43 789 000 korun. Samotné stavební práce se plánují v letech 2027 až 2030.

Vítězové výběrového řízení vypracují projektovou dokumentaci pro povolení celého záměru podle nového stavebního zákona.

Modernizací projde 10 kilometrů trati mezi Domažlicemi a státní hranicí s Německem, rychlost vlaků bude až 115 km/h. Nejvýznamnější změna čeká zastávku Babylon, která získá bezbariérový přístup a zvýšená nástupiště umožňující pohodlný nástup do vlaku. Ve stanici Česká Kubice dojde k prodloužení délky kolejí pro provoz nákladních vlaků dlouhých až 740 metrů. Všechny čtyři přejezdy v tomto úseku získají moderní zabezpečení.

Projekt modernizace trati z Plzně do Domažlic a na státní hranici s Německem zahrnuje jak vybudování zcela nového dvoukolejného spojení z krajské metropole do Stodu, tak i modernizaci stávajícího úseku z Plzně přes Nýřany do Chotěšova. V navazující části do Domažlic vznikne několik nových, opět dvoukolejných úseků, maximální traťová rychlost bude 200 km/h. Celkovou přestavbou projde i samotná stanice v Domažlicích. Jako první by se měly v příštím roce rozběhnout práce na obou stavbách začínajících právě v krajském městě.

Projektová příprava souboru staveb Modernizace trati Plzeň – Domažlice – st. hranice SRN je spolufinancována fondem EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Míra podpory EU je 85 % ze způsobilých nákladů, maximálně výše dotace činí 8 681 597 eur, tedy přibližně 221,2 miliónu korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Zdroj: Tisková zpráva Správa železnic

Tagy