foto: Pi.1415926535 / CC BY-SA 4.0 / Wikimedia Commons/Stadler KISS ve stanici Millbrae
Budoucnost americké železnice je ve švýcarských rukou. Stadler se dohodl s americkou společností Caltrain na další spolupráci.
Stadler bude pro Caltrain zajišťovat údržbu a náhradní díly
Švýcarská společnost Stadler a americký dopravce Caltrain rozšiřují svou dosavadní spolupráci o další kapitolu. Nová smlouva o technické podpoře a dodávkách náhradních dílů (TSSSA) by měla zajistit, že elektrické jednotky Stadler KISS budou mít potřebnou údržbu a materiál v místě provozu a to přímo od výrobce. Dohoda pokrývá celou současnou, ale i budoucí flotilu Stadler EMU, kterou provozuje Caltrain.
Podle dohody vyšle Stadler do Kalifornie tým 14ti techniků, kteří budou pomáhat s diagnostikou, údržbou a správou vozidel. Součástí smlouvy je i implementace softwaru pro řízení údržby. Obě strany se také dohodli na možnosti do programu v budoucnu zahrnout i pilotní bateriový vlak (BEMU).
„Tato dohoda představuje náš společný závazek k dostupnosti a neustálému zlepšování,“ řekla Rachelle Glazier, vedoucí divize Stadler Rail Service US. Dodává: „Jsme hrdí na to, že můžeme pokračovat v našem partnerství se společností Caltrain a podporovat její poslání poskytovat čistou, efektivní a udržitelnou dopravu pro oblast Bay Area.“
Stadler a Caltrain, partnerství již 7 let
Caltrain objednal své první jednotky Stadler KISS už v roce 2017, přičemž půdní flotila 16 jednotek se postupně rozšířila na 23 souprav. Podle tiskové zprávy Stadler dodal jednotky KISS přímo z jejich americké výrobny v Salt Lake City. První elektrické vlaky Stadler KISS začaly jezdit na trase San Francisco – San Jose v září roku 2024. Dohoda je součástí širší strategie Caltrain, který se snaží přinést do USA ekologičtější dopravu na železnici.
Elektrická trakce je v USA stále výjimkou, podle magazínu The American Society of Mechanical Engineers bylo v roce 2018 elektrifikováno méně než jedno procento americké železniční sítě. Mezi americkými regionálními dopravci je tedy Caltrain jedním z mála průkopníků elektrifikace. Za zmínku stojí jejich Modernizační program, známý pod zkratkou CalMod, který se snaží železniční situaci v USA zlepšit. Program přinesl investice do železniční dopravy v rozsahu 2,5 miliardy dolarů.
Zdroje: tisková zpráva Stadler, The American Society of Mechanical Engineers
Tagy