foto: Voith.com / Public Domain /DAC Voith
Ve Švédsku začíná testování digitálních automatických spřáhel přímo v provozu. Zkušební vlaky povezou ocel na trase dlouhé 1000 km
Ve Švédsku odstartuje dvouletý projekt testování DAC v reálném provozu. Projektu se účastní národní dopravce Green Cargo a manažer železniční infrastruktury Trafikveket, vědecký park Lindholmen, Svensk Maskinprovning a výrobci spřáhla německé firmy Voith a Dellner. V budoucnu se mají zkoušet i spřáhla dalších výrobců Knorr-Bremse a Wabtec. Zkušební vlaky budou na trase 1000 km přepravovat ocel společnosti SSAB mezi válcovnou v Luleå a výrobním závodem v Borlänge. Kromě testování spřáhla při extrémně nízkých teplotách se při těchto zkouškách bude také posuzovat jeho výkonnost při přepravě nákladu s celkovou hmotností 3 800 tun.
Psali jsme
Digitální automatické spřáhlo (DAC) je často označováno za klíč k modernizaci železniční nákladní dopravy. O jeho skutečných přínosech a výzvách…
Technologie DAC má své zastánce i odpůrce
Železniční médium Railfreight připomíná, že DAC má svoje zastánce a odpůrce. Podporovatelé zdůrazňují výhody automatizace a digitalizace pro celé odvětví železnice. Odpůrci DAC upozorňují na nejistoty financování, ekonomických přínosů a funkcionality digitální komponenty DAC.
Jde o druhý testovací projekt DAC ve Švédsku, o projektu CFL Cargo jsme informovali zde.
Evropská unie prostřednictvím organizace EU-Rail, připravuje testování na území celé EU. O projekt mají zájem také české a slovenské subjekty – železniční dopravci, firmy z údržby i technologické firmy.
Psali jsme
Digitální automatické spřáhlo (DAC) představuje klíčovou inovaci pro modernizaci evropské železniční nákladní dopravy a dosažení cílů evropského Green…
Zdroje: Redakce RAILTARGET,
Railfreight,
rail-research.europa.eu
Tagy