Švýcarský dopravce udělil společnosti Stadler výběrové řízení zahájené na začátku roku 2024 na dodávku třiceti šesti elektrických vícesystémových lokomotiv. Společnost SBB Cargo nahradí své nastupující lokomotivy Re420 a ve Stadleru našla spolehlivého partnera pro novou generaci elektrických vícesystémových lokomotiv Bo'Bo'.
Nové lokomotivy Bo'Bo' jsou přirozeným vývojem osvědčených úspěšných rodin EUROLIGHT , EURODUAL a EURO9000 určených pro nákladní a osobní dopravu na evropských železnicích.

Zdroj: Stadler / Public domain
Lokomotivy jsou na špici technologie, aby efektivně a spolehlivě pokryly všechny současné i budoucí potřeby a nabízejí provozovatelům nákladní dopravy ekonomické, ekologické a provozní výhody. Jejich flexibilní konstrukce umožňuje začlenění dvou dieselových motorů o výkonu 500 kW nebo dvou modulů trakčních baterií, které poskytují výkon až 2 MW pro operace na poslední míli na neelektrifikovaných tratích. Možná je i kombinace obojího. Jsou vybaveny systémem rádiového dálkového ovládání pro provoz na kolejích nebo posun v kolejích.
Psali jsme
Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler dnes udělal další krok k udržitelné mobilitě. Společně s durynským ministerstvem infrastruktury…
Z hlediska výkonu, efektivity a flexibility nastavily lokomotivy milník v evropském segmentu Bo'Bo'. Poskytují maximální tažnou sílu až 350 kN a tažnou sílu 7 MW na ráfku kola. Mezi další provozní výhody patřé nízká spotřeba energie a možnost digitálního automatického spřáhla.
Splňují technické specifikace pro interoperabilitu (TSI) a jsou vybaveny balíčky pro různé země. Patří mezi ně automatické vlakové zabezpečovací systémy a ETCS pro zajištění hladkého přeshraničního provozu. Počáteční konfigurace se Švýcarskem, Německem a Rakouskem může být v budoucnu rozšířena na další země.
Psali jsme
Společnost Stadler Rail má velký zájem účastnit se tendrů na dodávku vlakových souprav vypisovaných v České republice. Viceprezident firmy…
Lokomotivy jsou vybaveny dvěma kabinami strojvedoucího navrženými podle nejnáročnějších ergonomických kritérií a plně splňují požadavky na komfort a hlučnost nejnovějších evropských norem. Kabiny, které obsahují systém HVAC, zajišťují maximální pohodlí řidiče. Každá kabina je vybavena dvěma zadními kamerami a dvěma bočními ovládacími panely pro usnadnění posunovacích operací.
Iñigo Parra, výkonný viceprezident divize Stadler Španělsko, říká: „Využili jsme všech našich zkušeností z předchozích úspěšných rodin, abychom nabídli řešení nové generace pro železniční dopravu s novou lokomotivou Bo'Bo'. Jsem přesvědčen, že v tomto segmentu nastaví nový standard.“
Alexander Muhm, vedoucí nákladních služeb v SBB, říká: „Moderní a efektivní vozový park je předpokladem úspěšné železniční nákladní dopravy v SBB. Jsme přesvědčeni, že s vozidly Stadler získáváme lokomotivu, se kterou budeme moci spolehlivě sloužit našim zákazníkům a vést švýcarskou železniční nákladní dopravu kupředu do budoucna. Děláme ústřední krok v nezbytné transformaci železniční nákladní dopravy.“
Zdroj: Tiskové zprávy Stadler