EU version

Stadler představuje nové vícesystémové lokomotivy Bo'Bo' pro kontinentální Evropu s první smlouvou od SBB Cargo

Stadler představuje nové vícesystémové lokomotivy Bo'Bo' pro kontinentální Evropu s první smlouvou od SBB Cargo
foto: Stadler / Public domain/Podepsání kontraktu
26 / 09 / 2024

Stadler představuje nové interoperabilní a vícesystémové lokomotivy Bo'Bo' pro kontinentální Evropu s první smlouvou na 36 jednotek. Smlouva zahrnuje opci na 93 dalších vozidel.

 

Švýcarský dopravce udělil společnosti Stadler výběrové řízení zahájené na začátku roku 2024 na dodávku třiceti šesti elektrických vícesystémových lokomotiv. Společnost SBB Cargo nahradí své nastupující lokomotivy Re420 a ve Stadleru našla spolehlivého partnera pro novou generaci elektrických vícesystémových lokomotiv Bo'Bo'.

Nové lokomotivy Bo'Bo' jsou přirozeným vývojem osvědčených úspěšných rodin EUROLIGHT , EURODUAL a EURO9000 určených pro nákladní a osobní dopravu na evropských železnicích.

Zdroj: Stadler / Public domain

Zdroj: Stadler / Public domain

Lokomotivy jsou na špici technologie, aby efektivně a spolehlivě pokryly všechny současné i budoucí potřeby a nabízejí provozovatelům nákladní dopravy ekonomické, ekologické a provozní výhody. Jejich flexibilní konstrukce umožňuje začlenění dvou dieselových motorů o výkonu 500 kW nebo dvou modulů trakčních baterií, které poskytují výkon až 2 MW pro operace na poslední míli na neelektrifikovaných tratích. Možná je i kombinace obojího. Jsou vybaveny  systémem rádiového dálkového ovládání pro provoz na kolejích nebo posun v kolejích.

Z  hlediska výkonu, efektivity a flexibility nastavily lokomotivy milník v evropském segmentu Bo'Bo'. Poskytují  maximální tažnou sílu až 350 kN a  tažnou sílu 7 MW na ráfku kola. Mezi další provozní výhody patřé nízká spotřeba energie a možnost  digitálního automatického spřáhla.

Splňují technické specifikace pro interoperabilitu (TSI) a jsou vybaveny balíčky pro různé země. Patří mezi ně automatické vlakové zabezpečovací systémy a ETCS pro zajištění hladkého přeshraničního provozu. Počáteční konfigurace se ŠvýcarskemNěmeckem a Rakouskem může být v budoucnu rozšířena na další země.

Lokomotivy jsou vybaveny dvěma kabinami strojvedoucího navrženými podle nejnáročnějších ergonomických kritérií a plně splňují požadavky na komfort a hlučnost nejnovějších evropských norem. Kabiny, které obsahují systém HVAC, zajišťují maximální pohodlí řidiče. Každá kabina je vybavena dvěma zadními kamerami a dvěma bočními ovládacími panely pro usnadnění posunovacích operací.

Iñigo Parra, výkonný viceprezident divize Stadler Španělsko, říká: „Využili jsme všech našich zkušeností z předchozích úspěšných rodin, abychom nabídli řešení nové generace pro železniční dopravu s novou lokomotivou Bo'Bo'. Jsem přesvědčen, že v tomto segmentu nastaví nový standard.“

Alexander Muhm, vedoucí nákladních služeb v SBB, říká: „Moderní a efektivní vozový park je předpokladem úspěšné železniční nákladní dopravy v SBB. Jsme přesvědčeni, že s vozidly Stadler získáváme lokomotivu, se kterou budeme moci spolehlivě sloužit našim zákazníkům a vést švýcarskou železniční nákladní dopravu kupředu do budoucna. Děláme ústřední krok v nezbytné transformaci železniční nákladní dopravy.“

Zdroj: Tiskové zprávy Stadler

Tagy