foto: Gian Ehrenzeller / KEY/ Stadler/Stadler
Společnost Stadler otevírá v polském Białystoku nový závod na výrobu měničů stejnosměrného proudu pro kolejová vozidla. Závod zaměstná až 250 pracovníků a bude sloužit jako globální kompetenční centrum skupiny Stadler.
Specializace na trakční a pomocné výkonové měniče
Závod Stadler Converter se zaměřuje na vývoj a výrobu trakčních a pomocných měničů energie a nabíječů baterií pro vozidla městské dopravy, jako jsou tramvaje a metro. Vyrábí také měniče pro vozidla na míru, včetně ozubnicových a úzkorozchodných železnic. Závod bude dodávat měniče do dalších výrobních závodů skupiny Stadler. Do poloviny roku 2026 by mělo být po celém světě v provozu více než 1 000 vozidel vybavených převodovkami Stadler, včetně jednotek vyráběných v jiných závodech Stadler.
Nejmodernější zařízení
Závod v Białystoku se rozkládá na ploše 7 000 metrů čtverečních a využívá inovativní technologie pro testování výkonových měničů v laboratorních podmínkách, které simulují reálné prostředí vozidel. Zařízení zahrnuje výrobní prostory, laboratoř, sklad, kanceláře, sociální místnosti a parkoviště, což z něj činí plně integrovaný závod.
Psali jsme
Stadler představuje nové interoperabilní a vícesystémové lokomotivy Bo'Bo' pro kontinentální Evropu s první smlouvou na 36 jednotek. Smlouva…
250 nových pracovních míst v regionu Podlasie
Od svého otevření již závod přijal téměř 100 zaměstnanců a jeho cílem je rozšířit počet zaměstnanců na 250. Společnost Stadler aktivně hledá kandidáty s odbornými znalostmi v oblasti konstrukce, elektrotechniky, řízení a softwarového inženýrství, stejně jako specialisty na systémové inženýrství pro výkonovou elektroniku a odborníky na uvádění do provozu a servis.
Wioleta Pyt, provozní ředitelka společnosti Stadler Converter, uvedla: "Jsem velmi potěšena, že společnost Stadler úspěšně otevřela další závod v Polsku. Rozšiřujeme rozsah našich místních aktivit o výrobu výkonových měničů, které budeme dodávat do všech výrobních závodů skupiny Stadler. Jako kompetenční centrum budeme v Białystoku pracovat na dalším vývoji a zdokonalování našich výrobků. Plánujeme také spolupráci s místními partnery-dodavateli materiálů a služeb a se vzdělávacími institucemi. Vytvoříme přibližně 250 nových podstatných pracovních míst. Zvláště důležitý bude rozvoj místních kompetencí, na kterém plánujeme spolupracovat s Technickou univerzitou v Białystoku. Jsme hrdí na to, že můžeme přispět k posílení místního trhu práce, rozvoji místních talentů a podpoře místního dodavatelského řetězce.Těšíme se, že těchto cílů dosáhneme společně s našimi regionálními partnery."
Stadler v Polsku: Hodnota pro region a průmysl
Otevření závodu Stadler Converter představuje další významnou investici společnosti Stadler v Polsku. Od roku 2006, kdy společnost Stadler v této zemi zahájila svou činnost, rozšířila své aktivity, vytvořila kvalifikovaná pracovní místa a ve spolupráci s místními partnery vyrábí moderní kolejová vozidla pro dopravní organizace v celé Evropě.
Psali jsme
Společnost Stadler se chystá na veletrhu InnoTrans 2024 představit svou dvoupatrovou soupravu KISS vyrobenou pro společnost ÖBB Personenverkehr…
Kromě Białystoku provozuje společnost Stadler výrobní závody v Siedlcích a ve Środě Velkopolské. Závod v Siedlcíchvyrábí kolejová vozidla pro polské i mezinárodní zákazníky, zatímco závod ve Środě se specializuje na výrobu ocelových karoserií pro tramvaje. Společnost Stadler rovněž spravuje vlakové parky v Polsku pro místní provozovatele, včetně společností Koleje Mazowieckie (71 vozidel FLIRT), PKP Intercity (20 vozidel FLIRT) a Łódzka Kolej Aglomeracyjna (20 vozidel FLIRT). Kromě toho polské závody Stadler dodaly 110 tramvají TANGO Lajkonik městu Krakov.
V současné době je přibližně 70 % celkové produkce společnosti Stadler v Polsku určeno na vývoz. K dnešnímu dni dodala společnost Stadler ze svých polských závodů více než 980 vozidel do 17 zemí a zaměstnává v různých pobočkách přibližně 1 500 lidí.
Zdroj: Tiskové zprávy společnosti Stadler