foto: SŽ tiskové materiály/Správa železnic získala stavební povolení na modernizaci železnice v Kladně
Projekt modernizace traťového úseku Kladno – Kladno-Ostrovec se přiblížil realizaci. Správa železnic má pravomocné stavební povolení, zároveň probíhá výběrové řízení na dodavatele stavby. Celý úsek bude zdvoukolejněn a elektrifikován, rekonstrukcí projde kolejiště i výpravní budova ve stanici Kladno. Vznikne také nový přestupní uzel na městskou dopravu v zastávce Kladno město. Stavět by se mělo začít na konci letošního roku.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET nabízí ohlédnutí za prezentací prvního vodíkového vlaku v ČR a jeho prezentace v Ústí nad Labem. Prohlédněte…
Modernizace úseku mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec je součástí přestavby trati z Prahy do Kladna. Kompletní rekonstrukcí projde stanice Kladno, oprava čeká i zdejší výpravní budovu. Současná jednokolejná trať se promění na dvoukolejnou, postaví se nová nástupiště, podchody a další objekty. Nejvytíženější železniční přejezdy nahradí mimoúrovňová křížení. Nové zabezpečovací zařízení pomůže zajistit podmínky pro vyšší rychlost vlaků a obecně pro bezpečnější železniční dopravu.
Stanice Kladno bude nově obsahovat šest kolejí určených pro osobní dopravu se třemi mimoúrovňovými nástupišti. Postaví se zde dvě ostrovní a jedno vnější nástupiště o délce 200 až 230 metrů. Výška nástupní hrany bude 550 mm nad úrovní kolejí. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude zajištěn podchodem. Jeho bezbariérovost zajistí kombinace schodišť, výtahů a eskalátorů. Podchod bude protažen pod přednádražím směrem ke kročehlavskému sídlišti, před výpravní budovou bude zajištěn přestup na městské autobusy a pro dojíždějící bude určeno i parkoviště P+R pro zhruba 270 automobilů.
Psali jsme
Redakce RAILTARGET přináší další ze série rozhovorů z veletrhu Rail Business Days, který proběhl minulý týden v Brně. Dnes se můžete…
Celý úsek se zdvoukolejní, koncová stanice zůstane rovněž dvoukolejná, čímž se zvýší přepravní kapacita trati. Na zastávce Kladno město a ve stanici Kladno-Ostrovec vzniknou dvě vnější nástupiště s délkou nástupní hrany 230 metrů (Kladno město) a 225 metrů (Kladno – Ostrovec) a výškou 550 mm. Přístup na nástupiště v zastávce Kladno město bude z chodníků na silničním nadjezdu, a to pomocí schodišť a eskalátorů, bezbariérový přístup zajistí výtahy.
Železniční trať v kladenské zástavbě úrovňově kříží několik různě frekventovaných silnic. Ulice Petra Bezruče patří k těm nejfrekventovanějším, zdejší přejezd bude nahrazen silničním podjezdem. Zrušen a nahrazen podchodem bude rovněž přejezd v Havířské ulici. Správa železnic připravuje zároveň náhradu úrovňového křížení ve Wolkerově ulici, kde vznikne podjezd pod tratí. Další přejezdy projdou modernizací zabezpečovacího zařízení. Celá trať bude elektrifikovaná, elektrické vlaky budou jezdit z centra Prahy až do stanice Kladno-Ostrovec.
Zdroj: Tiskové zprávy SŽ
Psali jsme
Nejmodernější lokomotivy a vlakové soupravy v České republice a ve střední Evropě obsluhují západočeské tratě. Od neděle je na Západních…
Tagy