EU version

Správa železnic vyhlásila další tendr na projektanta vysokorychlostních tratí

Správa železnic vyhlásila další tendr na projektanta vysokorychlostních tratí
foto: Archiv/VRT
04 / 12 / 2021

Správa železnic vyhlásila další veřejnou zakázku na projektanta dokumentace pro územní rozhodnutí úseku vysokorychlostní tratě Podřipsko, který propojí Prahu s Lovosicemi a stane se součástí nového železničního spojení z Prahy do Drážďan.

Další veřejná zakázka se týká nové sítě vysokorychlostních tratí. Úsek vysokorychlostní tratě Podřipsko tvoří součást trati Praha – Ústí nad Labem – Drážďany, která české železnice napojí na evropskou vysokorychlostní infrastrukturu. Projektanti dostanou za úkol přípravu detailního technického řešení trati nebo opatření na ochranu obyvatel a životního prostředí. Dokumentace by měla zahrnovat i organizaci výstavby tohoto bezmála šedesátikilometrového úseku. Zakázka počítá i s přípravou podkladů pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí a zpracováním digitálního modelu ve standardu BIM.

Dokumentace pro územní rozhodnutí definuje konkrétní pozemky nutné pro výstavbu VRT. Ukončení územního řízení pro tento úsek předpokládá Správa železnic v roce 2023. První soupravy by měly odstartovat provoz kolem roku 2030.

Vysokorychlostní trať Podřipsko je projektována na rychlost 320 km/h, sloužit má pouze pro osobní dopravu. U Roudnice nad Labem vznikne terminál vysokorychlostní železnice. Správa železnic již na jeho podobu a provedení vyhlásila architektonickou soutěž. Úsek předpokládá dva sjezdy u Lovosic a Litoměřic na stávající železniční síť. Díky VRT Podřipsko potrvá cesta z Prahy do Ústí nad Labem o téměř půl hodiny kratší dobu. Kvalitnější dopravní spojení ale nabídne především obyvatelům jihovýchodní části Ústeckého a přilehlých oblastí Středočeského kraje.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace