foto: Matej Grochal / CC BY-SA 4.0 / Wikimedia commons/Stanica v roku 2015, pohľad z lávky
Zbrusu nové nádraží v Hranicích na Moravě výrazně zvýší dostupnost železnice. Včetně plánované vysokorychlostní tratě.
Přestupní uzel bude součástí nového železničního spojení Praha – Brno – Ostrava. Vyhlášení soutěže se předpokládá na začátku jara. Správa železnic bude vypisovat již čtvrtou architektonickou soutěž související s vysokorychlostní železnicí. Výsledkem bude zpracování architektonicko-urbanistického návrhu přestupního uzlu v Hranicích.
Cestujícím kromě kratšího přestupu a rychlého železničního spojení s Ostravou, Olomoucí a Brnem nabídne bezproblémové parkování díky systému P+R, linky návazné veřejné dopravy nebo služby. Díky umístění terminálu dojde k propojení vysokorychlostní a konvenční železnice i autobusové dopravy v jedné budově. Cestující tak jednoduše přestoupí na vlak například do Valašského Meziříčí a dále na Slovensko. Tento koncept pomůže výrazně zvýšit mobilitu obyvatel Olomouckého i Moravskoslezského kraje.
Zadání se vyznačuje řešením dostupnosti vysokorychlostních vlaků. Namísto výstavby nového terminálu přímo na VRT se plánuje využít sjezdy z vysokorychlostní tratě a upravit existující nádraží. Město Hranice se tak lépe propojí s rychlou železniční dopravou.
Terminál bude samostatnou zakázkou, avšak plně koordinovanou s úsekem VRT Moravská brána I, který je plánován z Hranic do Brodku u Přerova. Soutěž na návrh bude vyhlášena jako anonymní, jednofázová, otevřená a architektonicko-urbanistická. O vyhlášení veřejné zakázky bude Správa železnic informovat prostřednictvím profilu zadavatele (EZAK).
Zdroj: tisková zpráva SŽ
Tagy