EU version

Správa železnic investovala miliardy do oprav drážních budov. V roce 2021 jich prošlo rekonstrukcí více než 70.

Správa železnic investovala miliardy do oprav drážních budov. V roce 2021 jich prošlo rekonstrukcí více než 70.
foto: Správa železnic - tiskové materiály /Drážní budova- ilustrativní obrázek
14 / 01 / 2022

Loňský rok znamenal pro řadu nádražních budov moderní odbavovací prostory, bezbariérové přístupy a nové technické zázemí. Správa železnic zrekonstruovala v roce 2021 celkem 73 takových objektů. Náklady investované do stavebních a údržbových prací vyšplhají na částku 2 miliardy korun.

Správa železnic hlásí ukončení prací například z Milevska, Havířova, Hanušovic, Protivína, Strakonic, Pačejova, Žihle, Sušice, Kolince, Nýrska, Blovic, Horažďovic, Hrušovan nad Jevišovkou-Šanova, Dětřichova nad Bystřicí, Loun, Křižanova, Třebíče, Skleného nad Oslavou, Kadaně, Mnichova Hradiště, Ivanovic na Hané, Ostrova nad Ohří, Kunčic pod Ondřejníkem, Holic, Šumperka, Kroměříže, Prahy-Zahradního města, Lhotky nad Bečvou, Litvínova, Krnova-Cvilína nebo Skrochovic.

Rovněž vrcholí renovace na několika významných památkově chráněných budovách. „V únoru dokončíme pokládku ručně vyráběné podlahy v objektu královehradeckého nádraží, stavební práce spějí do finiše i v případě rekonstrukce nádražní budovy v Berouně, hotovo chceme mít o letních prázdninách,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda a dodává: „významně se posouvá také rekonstrukce českobudějovického nádraží, kde do konce roku cestujícím otevřeme zrenovovanou odjezdovou halu.“

Na rok 2022 se chystá pokračování oprav hlavního nádraží v Plzni a v Pardubicích a nadále probíhají renovace interiérů Fantovy budovy na hlavním nádraží v Praze. Na sklonku loňského roku začala ve velkém sále pražského hlavního nádraží stavba velkoprostorového lešení a rozšířený historický průzkum štukové výzdoby a dřívějších výmaleb. Správa železnic pokračuje v rekonstrukci památkově chráněné Fantovy budovy pracemi v interiérech,“ dodává Jiří Svoboda.

Letos také plánuje Správa železnic zahájit rekonstrukci historické výpravní budovy ve stanici Teplice, kde začne opravou fasády a přilehlého 1. nástupiště. Některé stanice se dočkají zcela nových nádražních budov. Ve stanici Praha-Radotín dojde k přípravě výstavby jednopodlažní budovy, v Praze-Vysočanech roste nová odbavovací hala a vsetínskou nádražní budovu nahradí zbrusu nový odbavovací terminál pro vlakovou a autobusovou dopravu.

Další objekty v letošním roce čeká příprava k realizaci, jedná se o budovy ve Střelicích, Novém Městě pod Smrkem, Adamově, Tlumačově, Kdyni, Kostelci u Jihlavy, Rybništi, Hostinném, Blatně u Jesenice, Čejeticích nebo Podivíně. Probíhat budou například také v Bohumíně, Tachově, Opavě-západ, Prachaticích, Velimi, Veselí nad Lužnicí, Nové Pace, Velvarech, Libině, Studénce, Balkově Lhotě nebo Třinci.

Tagy