EU version

Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dalších 27 vlaků pro ÖBB

Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dalších 27 vlaků pro ÖBB
foto: Siemens Mobility/Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dalších 27 vlaků pro ÖBB
18 / 03 / 2023

Společnost Siemens Mobility uzavřela smlouvu s ÖBB na dalších 27 elektrických jednotek Siemens Desiro ML. Touto objednávkou pokračuje rakouský dopravce v obnově svého vozového parku a investuje do moderních vlaků pro dopravu v alpském regionu. ÖBB již dříve objednala 246 jednotek Desiro ML a více než 200 z nich je již v provozu po celém Rakousku.

Albrecht Neumann, CEO pro kolejová vozidla globální společnosti Siemens Mobility k zakázce uvádí: „Naše regionální elektrické jednotky Desiro ML si oblíbili zejména cestující, ale i provozovatelé železniční dopravy. Díky objednávce dalších 27 třívozových jednotek Desiro ML se zvyšuje celkový počet těchto vozidel Siemens v Rakousku na více než 270. Máme radost, že ÖBB nadále vybírá naše Desiro ML pro modernizaci svého vozového parku.“

Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice k tomu doplňuje: „Na vývoji jednotek pro naši sousední zemi už od počátku vývoje platformy Desiro ML aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Vytvořili mimo jiné funkčně i esteticky velmi zdařilý interiér, který reprezentuje přístup moderní železnice k cestujícím. Máme zde více než 350 zaměstnanců ve vývoji kolejových vozidel a jsem velmi rád, že část tohoto týmu je opět v projektu pro rakouské dráhy výrazně zapojena. U nové zakázky pro alpský region se budeme věnovat zejména realizaci specifických zákaznických změn v mechanické oblasti a HW/SW nadřazeného řízení.“

V roce 2025 budou nová vozidla uvedena do provozu a nabídnou cestujícím na tratích v alpské oblasti více komfortu – jednotky jsou prostorné a pohodlné a pro cestující a dojíždějící budou atraktivní motivací k přesunu z individuální automobilové dopravy na železnici.

Technické údaje o jednotce Desiro ML určené pro tratě v alpském regionu:

-       Maximální provozní rychlost: 160 km/h

-       Délka: 75 m (třívozová jednotka)

-       Kapacita míst k sezení: cca 220

-       Místa pro jízdní kola: až 24

-       Vstupní dveře na každé straně: 6

-       2 toalety, jedna z nich je bezbariérová a má dětský přebalovací pult

-       2 místa pro handicapované osoby na vozíku

-       Automaticky řízená klimatizace

-       Elektrické zásuvky pro každou řadu sedadel

-       Moderní informační systém pro cestující v reálném čase na displejích

-       WiFi

-       Palubní portál Railnet

ZDROJ: Siemens Česká republika

Tagy