foto: Škoda Transportation/Škoda Transportation připravuje testování hybridního vlaku na baterie. Jaké parametry musí splnit?
V rámci zkoušek bude muset hybridní dvouvozový vlak s pohonem na baterie českého výrobce Škoda Transportation zrychlit na 120 km/h a ujet vzdálenost 80 km na jedno nabití baterií.
Tato jednotka vychází z tradiční jednopodlažní platformy Škoda 7Ev (vyráběné od roku 2011) a je vyvíjena pro středoevropský trh. Vlaky budou moci jezdit nejen ve dvouvozovém složení, ale i ve spojení se starými vozy.
Škoda Transportation tvrdí, že aktivně investuje do vývoje bateriové trakce pro různé typy kolejových vozidel a vybírá nejlepší variantu z hlediska ceny i kapacity baterií. Například v roce 2014 vyvinul výrobce pro turecké město Konya hybridní tramvaj ForCity Classic, vybavenou bateriemi s dojezdem 3 km.
Nezávislá poradenská společnost SCI Verkehr, která se specializuje na ekonomiku dopravy a dopravní inženýrství, v létě 2020 předpověděla, že dodávky vícedílných vlaků poháněných alternativními zdroji energie by mohly do roku 2024 dosáhnou objemu 1 miliardy eur. Největší nárůst poptávky bude podle jejich prognóz v Německu, Francii, Velké Británii, Itálii a dalších zemích EU a také v Číně a Austrálii.
Tagy