foto: ČD / Public Domain /ONJ vjezd
Modernizace vjezdové části Centra údržby Praha jih v pražské Michli jede na plné obrátky a stavbaři už zvládli víc než polovinu plánovaných prací. Výměna výhybek, kolejí a trakčního vedení výrazně promění největší areál pro údržbu vlakových souprav v Česku. Celý projekt je klíčovou investicí do budoucí infrastruktury, která připravuje zázemí pro nové moderní soupravy, jako jsou ComfortJety.
Stavbaři již dokončili kompletní pokládku nového kolejiště včetně výhybek. K obnově byl použitý moderní svršek typu S49 s pružným upevněním kolejnic a s betonovými pražci pod výhybkami, který zajišťuje dlouhodobou spolehlivost kolejiště. Aktuálně dochází k pokládání kabelových tras, montáži čelisťových závěrů, osazování návěstidel a také k instalaci nových bran a sloupů trakčního vedení. Všechna pevná zařízení elektrického trakčního vedení již budou připravena pro konverzi na napájecí systém 25 kV 50 Hz AC v pražském uzlu. Po dokončení hlavních stavebních zemních prací dojde k natažení drátů trakčního vedení a postupnému zapínání zabezpečovacího zařízení.
Současná investice navazuje na 1. etapu obnovy vjezdové skupiny a další opravy realizované v loňském roce, kdy došlo v celém areálu k výměně 23 výhybek a 1 500 metrů kolejí.
Středisko údržby Praha jih je největší areál pro údržbu vlakových souprav v České republice. Nachází se v něm přes 45 kilometrů kolejí, skoro 200 výhybek a téměř 30 kilometrů trakčního vedení. Pečuje se tam o 70 jednotek CityElefant, o Pendolina, railjety a několik stovek osobních vozů. Do budoucna se stane i domovem nejnovějších souprav ComfortJet, pro jejichž údržbu bude v areálu postavena i nová čtyřkolejná hala.
Zdroj: Tisková zpráva ČD
Tagy