EU version

Rekonstrukce železničního mostu v Děčíně. Nákladní dopravci budou muset trasu objíždět až do listopadu

Rekonstrukce železničního mostu v Děčíně. Nákladní dopravci budou muset trasu objíždět až do listopadu
foto: Jiří Svoboda/Twitter/Rekonstrukce železničního mostu v Děčíně. Nákladní dopravci budou muset trasu objíždět až do listopadu
25 / 02 / 2022

Proces výměny starého železničního mostu v Děčíně zdolal další metu – část nosné konstrukce dorazila na místo. Konvoj, který ji z prostějovické DT Mostárny do Děčína přivezl, urazil na své cestě na 400 kilometrů.

„Na 400 km urazil konvoj z prostějovické DT Mostárny do Děčína. Přivezl část nosné konstrukce mostu, která se nyní začne svařovat. Samotná výměna přemostění odstartuje v březnu. Celá modernizace úseku nákladního koridoru Děčín východ - Prostř. Žleb bude hotová v polovině r. 2023,“ napsal na sociálních sítích generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Optimalizace trati mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední Žleb vyjde na více než miliardu korun. Dokončení celé stavby lze očekávat v listopadu 2023. Prioritu představuje rekonstrukce 265 metrů dlouhého mostu přes Labe, neboť jeho nosná konstrukce se potýká se špatným technickým stavem. Vystřídá ji nová ocelová konstrukce s dolní mostovkou, disponující podélnými a příčnými výztuhami a průběžným kolejovým ložem. Uspořádání má odrážet vzhled původní konstrukce. „Architektonicky je nová konstrukce podobná té původní, aby nebyl narušen původní krajinný ráz v údolí Labe. Nová konstrukce je rombické (kosočtverečné) soustavy,“ řekla k vzhledu nového mostu mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.

Úsek tvoří součást nákladního koridoru Transevropské dopravní sítě (TEN-T). Miliardovou zakázku na rekonstrukci 1,6 kilometru dlouhého úseku mezi stanicemi Děčín východ a Děčín Prostřední Žleb včetně mostu přes Labe získaly společnosti Strabag Rail a DT Mostárna.

Úsek mezi stanicemi Děčín východ a Prostředním Žlebem využívají prakticky pouze nákladní dopravci. Ti se teď musí potýkat s dlouhou odstávkou trvající od března do listopadu. V tomto období musí nákladní vlaky úvratí přes stanice Děčín nebo Ústí nad Labem západ, nebo bez úvrati přes Prahu.

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace