EU version

Rekonstrukce železnice v údolí Ahr: Odolnost a inovace

Rekonstrukce železnice v údolí Ahr: Odolnost a inovace
foto: Deutshce Bahn AG/Rekonstrukce železnice v údolí Ahr: Odolnost a inovace
22 / 09 / 2023

Po povodních v roce 2021, které vážně zasáhly železnici v údolí řeky Ahr, oznámila společnost Deutsche Bahn komplexní a ambiciózní plán na obnovu a posílení této důležité dopravní tepny. Nejvíce postižený úsek mezi Walporzheimem a Ahrbrückem prochází rekonstrukcí, jejíž dokončení je naplánováno na konec roku 2025.

Tato obnova, kterou podpořila spolková vláda, spolková země Porýní-Falc a místní obce, nejenže vrátí železnici její původní funkčnost, ale také zavede elektrifikaci, která umožní zvýšit frekvenci vlaků.

Projekt rekonstrukce zahrnuje rozsáhlé opravy infrastruktury. Vyměněno má být devět mostů přes řeku Ahr, rekonstrukce podpůrných konstrukcí, železničních náspů a pokládka nových kolejí v délce 16 kilometrů. Kromě toho se společnost DB prioritně zaměřuje na odolnost vůči budoucím extrémním povětrnostním jevům. Cílem inovací, jako jsou konstrukce mostů bez středových pilířů v řece Ahr, je minimalizovat zranitelnost při případných povodních. Kromě toho začlenění moderní technologie elektronických návěstidel podtrhuje závazek společnosti DB zajistit efektivitu provozu.

Klíčové zúčastněné strany vyjádřily význam tohoto projektu pro region. Berthold Huber, ředitel pro infrastrukturu společnosti DB, zdůraznil historický a socioekonomický význam trasy v údolí řeky Ahr a ocenil spolupráci všech zúčastněných subjektů. Spolkový ministr pro digitální záležitosti a dopravu Dr. Volker Wissing tyto pocity podpořil, uznal rozsáhlé škody a zároveň vyjádřil důvěru v obnovu regionu. Kromě pouhé rekonstrukce symbolizuje projekt železnice v údolí Ahr závazek k udržitelné infrastruktuře, odolnosti a omlazení komunity.

Zdroj: Redakce

Tagy