foto: Archiv/Rekonstrukce vsetínské stanice se přesouvá do samotného centra města
Rychlým tempem roste ve Vsetíně budoucí společný odbavovací terminál, který nahradí stávající budovu nádraží. V areálu stanice stojí nový technologický objekt a betonují se základy vícepodlažního parkovacího domu. Zatímco loňský rok byl především ve znamení rekonstrukce kolejí směrem na Velké Karlovice, letos dojde k modernizaci kolejiště, výstavbě terminálu a podchodu přímo ve stanici.
Rozsáhlá rekonstrukce stanice Vsetín je každým dnem patrnější v samotném centru města. Během dvou měsíců vyrostla v sousedství výpravní budovy hrubá stavba nového dopravního terminálu pro železniční a autobusovou dopravu. Budoucí dvoupodlažní prosklená stavba nabídne cestujícím odpovídající komfort. „Hotovo by mělo být do konce letošního roku, souběžně budeme stavět podchod z terminálu, který vyústí za kolejištěm v místní části Na Lapači. V srpnu zahájíme také odstranění stávající budovy nádraží, abychom do konce roku zvládli všechny nutné související stavební práce,“ přibližuje za Správu železnic ředitel Stavební správy východ Miroslav Bocák. Po dobu pěti měsíců, tedy do konce roku, budou na parkovišti v těsné blízkosti stávající výpravní budovy provizorní prostory pro odbavení cestujících s potřebným zázemím.
Psali jsme
Francie oznámila svůj plán investovat 100 miliard eur do železničního sektoru do roku 2040 s cílem vytvořit efektivnější a nízkouhlíkový dopravní…
V polovině února se stavba posunula také přímo do kolejiště stanice. „Dokončení kolejiště ladíme s dostavbou terminálu a nového podchodu. Po dobu rekonstrukce zajistíme cestujícím provizorní nástupiště a bezpečný přístup k nim. Předpokládáme, že od konce prosince budou moci nový terminál, podchod i všechna nová nástupiště začít využívat,“ doplňuje Miroslav Bocák. Rekonstrukce neovlivní významněji vlakovou dopravu. Omezení bude spočívat ve sníženém počtu kolejí, ke kterým se budou přistavovat vlaky.
Letos v lednu se také zrušil přejezd v ulici U Křivačkárny. V polovině března se tu rozběhnou práce na podchodu, který bude následně plně nahrazovat i přechod ve Štěpánské ulici. Mezi těmito ulicemi se proto staví také nová silnice s mostem přes potok Rokytenku, která bude sloužit jak autům, tak chodcům. Kompletní dokončení se předpokládá v červnu příštího roku, kdy se následně zruší přechod ve Štěpánské ulici.
Psali jsme
Správa železnic udělala důležitý krok v zavádění moderních technologií na železniční infrastruktuře. Dnes vypsala výběrové řízení na studii…
Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury. Celkové investiční náklady stavby činí 3 376 323 986 Kč.
ZDROJ: Správa železnic
Tagy