EU version

Rakousko zažívá příval sněhu. Jak se s tím vyrovnalo ÖBB?

Rakousko zažívá příval sněhu. Jak se s tím vyrovnalo ÖBB?
foto: ÖBB tiskové materiály/Rakousko zažívá příval sněhu. Jak se s tím vyrovnalo ÖBB?
13 / 02 / 2022

Sníh bývá velkou zábavou hlavně pro děti, zaměstnanci železnic z něj však asi takovou radost nemají. I přes hojnou sněhovou nadílku v Tyrolsku a Vorarlbergu se zimní službě ÖBB podařilo zajistit hladký průběh vlakové dopravy díky nasazení 240 zaměstnanců se speciální výbavou.

„Díky dobrému plánování jsme s našimi týmy byli dobře připraveni na zimu v Tyrolsku a Vorarlbergu. Díky tvrdé práci našich skoro 240 zaměstnanců jsme dokázali zajistit, aby všechny vlaky, až na malé výjimky, jako je oblast Hochfilzen, jeli dle časového plánu,“ řekl Christian Wieser, regionální manažer pro západ ze společnosti ÖBB-Infrastruktur SAE.

Detaily jednotlivých oblastí zahrnují:

Wörgl: 70 zaměstnanců pracovalo ve dvou směnách, zahrnujících 10 z externích firem, společně s dvěma hydraulickými pluhy, dva traťové přívěsy a kartáči, sněhovou frézu a dvoucestné bagry se sněhovou frézou. Pět dalších zaměstnanců bylo nasazeno, aby zajistili funkčnost výhybek, i přes sněhovou komplikaci.

Oblasti Brennerbahn a Mittenwaladbahn (oblast ASC Innsbruck ÖBB-Infrastruktur AG): 24 zaměstnanců pracovalo ve dvou směnách na Mittenwaldbahnské cestě, společně s kolejovým vozidlem s kartáčem nazývaným Robel. Na Brennerské trati bylo 38 zaměstnanců, kteří pracovali ve dvou směnách, 10 z nich bylo externích. K tomu se přidal nástavbový vůz s kartáčem. Hydraulický pluh byl také použit během 2. a 3. února 2022. 14 dalších zaměstnanců pracovalo ve dvou směnách na hlavní stanici v Innsbrucku. Měli k dispozici také nástavbové vozy s kartáči.

Oblast Arlbergbahnu a Aussefernbahnu (ASC Bludenz, ÖBB-Infrastruktur AG): 72 zaměstnanců, z nichž 10 bylo externích, pracovalo ve dvou směnách kolem Arlbergbahnské tratě, společně s dvěma hydraulickými pluhy a třemi kolejovými vozy na odstraňování sněhu vybavenými kartáči. Na obou tratích monitorují situaci lavinové komise ÖBB ve spolupráci s lavinovými komisemi federálních států Tyrolska a Vorarlbergu.

Kolem 40 milionů eur je částka, kterou každoročně vynakládá ÖBB na zimní údržbu. Tato částka umožnila ÖBB vyslat jejich až 400 zaměstnanců v oblastech Tyrolska a Vorarlbergu. Ti zvládají udržovat přes 1 000 kilometrů tratí a přes 120 stanic a zastávek. Na zajištění hladké celostátní dopravy pracuje kolem 5 000 zaměstnanců. Jejich hlavními cíli jsou tratě, výhybky a nástupiště.

ÖBB má k dispozici dvě sněhové frézy, které jsou ovšem staré asi 40 let. Z tohoto důvodu se společnost rozhodla pořídit novou a vysoce výkonnou sněhovou frézu, které je užívána již od minulého roku. Jedná se o stroj s koncepcí otočného rámu s výkonem 2 x 1000 k (pojezd a odstředivý pohon), váží 77 tun, má 4 nápravy a vyklízecí kapacitu až 15 000 tun/hod. Tento nový stroj, i když je velkým pomocníkem, stále sám nemůže odklidit všechen napadaný sníh a je tak potřeba i hodně manuální práce. Jak už k odklízení sněhu z výhybek, odmrazování mostů a tunelů, odklízení sněhu ze střech nástupišť apod. 

Tagy

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace