EU version

Provoz na železničním Branickém mostě je až do odvolání přerušen. Ovlivněna bude především nákladní doprava

Provoz na železničním Branickém mostě je až do odvolání přerušen. Ovlivněna bude především nákladní doprava
foto: Honza Groh / CC BY-SA 3.0 / Wikimedia commons/Vlak na Branickém mostě
15 / 01 / 2024

Rekonstrukce a výstavba druhé koleje na železničním Branickém mostě v Praze si vyžádala přerušení provozu. Nákladní železniční dopravci budou muset jezdit objížďkou, která čítá 170 km.

Provoz na dosavadní koleji bude obnoven pravděpodobně v létě letošního roku. Pokud vše půjde jak má, druhá kolej bude v provozu na podzim. Původní plán uzavření mostu měl být podle Správy železnic (SŽ) již v říjnu loňského roku. "Termín dokončení stavby posun výluky neovlivní,“ uvedla Správa železnic. Celková cena za rekonstrukci by se měla vyšplhat až na necelé tři miliardy korun.

Dlouhodobá výluka ovlivní především nákladní dopravce, kteří jsou nuceni při cestách na západ od Prahy využít okliku přes České Budějovice či Chomutov. Objízdné trasy jsou bohužel velice nákladné a zdlouhavé. Podle ČT24 prezident Sdružení železničních nákladních dopravců Žesnad Martin Hořínek pronesl, že cesta do Nýřan u Plzně z Prahy, který kvůli výluce vede přes České Budějovice se prodlouží přibližně o 170 kilometrů.

Mezi hlavní práce na mostě patří výstavba druhé koleje od Branického mostu do stanice Krč. Sanace mostu a přemostění Údolní ulice také patří do projektu rekonstrukce. Na pracích se podílí konsorcium firem Porr, Metrostav TBR, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.

Zdroj: Správa železnic, ČT24

Tagy