foto: Wikimedia Commons / public domain/Úsek mezi Prahou h.n. a Prahou Smíchovem očekává přidání spojů
Trať mezi pražským hlavním nádražím a Smíchovem, kterou denně projede více než dvě stě dálkových a regionálních vlaků, se brzy dočká významných úprav. Správa železnic chce modernizovat úsek mezi jižním vyústěním Vinohradských tunelů a začátkem Výtoňského mostu.
Jedním z hlavních cílů projektu je zvýšení kapacity této frekventované trati. Nově budou vlaky moci využívat tři koleje v delším úseku, což umožní přidání dalších spojů v budoucnu. Správa železnic počítá s rozšířením na tři koleje také na samotném Výtoňském mostě, čímž se významně zlepší provoz na této klíčové trati, říká tisková zpráva SŽ, kterou RAILTARGET obdržel emailem.
Psali jsme
Na pražské Náplavce pod vyšehradským mostem se dnes uskutečnil tiskový briefing ohledně situace historického železničního mostu.
Vedle zvýšení kapacity přinese rekonstrukce i výrazné zlepšení životních podmínek pro obyvatele žijící v blízkosti trati. Nová trať bude méně hlučná a dojde i ke snížení vibrací. Součástí projektu je také rozšíření několika podchodů pod tratí a přesun výhybek pod Nuselským mostem směrem k ulici Na Folimance.
Stavební práce se předpokládají v letech 2026 až 2028, kdy dojde k samotné realizaci projektu. „Přínosem pro obyvatele podél železnice bude nejen tišší provoz vlaků, ale také rozšíření několika podchodů pod tratí,“ uvedla Správa železnic ve své tiskové zprávě. Výše celkových nákladů bude známa po dokončení projektové dokumentace.
Zdroj: SŽ
Tagy