foto: Redakce RAILTARGET/Hlavní nádraží Praha
Správa železnic vybrala projektanta pro vysokorychlostní trať, která spojí Světlou nad Sázavou s Velkou Bíteší. Na projektu se bude podílet konsorcium firem SUDOP PRAHA, EGIS RAIL, MORAVIA CONSULT OLOMOUC a METROPROJEKT Praha, které podalo nabídku ve výši 579 170 000 korun.
„Projektanti se zaměří nejen na samotné vedení trati, ale také na hledání nejlepšího řešení, jak ji začlenit do krajiny. Zakázka zahrnuje také připojení centra Jihlavy na vysokorychlostní trať, zapracování technického návrhu budoucího terminálu Jihlava VRT a modernizaci stávající trati z Velkého Meziříčí do Křižanova,“ říká ředitel Stavební správy VRT Správy železnic Jakub Bazgier s tím, že každá část se bude posuzovat v rámci procesu EIA samostatně.
Psali jsme
Vysokorychlostní železnice mezi Prahou a Brnem se posouvá o krok blíže k realizaci. Klíčový úsek propojující Světlou nad Sázavou…
Více než 80 km dlouhý úsek bude zásadní pro napojení centra Vysočiny na systém vysokorychlostních tratí mezi Prahou, Brnem a Ostravou. Zajistí lepší a rychlejší dostupnost krajského města, které tak získá lepší spojení například s Třebíčí nebo Havlíčkovým Brodem.
Při hodnocení zakázky byl kladen důraz na metodiku Best Value Approach (BVA) a Best Value Procurement (BVP). Tyto přístupy pomáhají zadavatelům vybrat dodavatele na základě jejich výkonu, nikoli jen podle nejnižší ceny. Zároveň poskytují nástroje pro minimalizaci rizik během projektu.
Psali jsme
České železnice se brzy posunou do moderní éry. První stavební práce na vysokorychlostních tratích odstartují v roce 2025. Úseky mezi Nezamyslicemi…
Napojení Jihlavy na vysokorychlostní trať zahrnuje rozšíření železniční stanice Jihlava město o nové nástupiště a výstavbu spojovacích kolejí, které umožní přímý vjezd všech vlaků bez nutnosti změny směru jízdy. Navrženy jsou přímé spoje z centra Jihlavy do Prahy s předpokládanou jízdní dobou přibližně 50 minut a do Brna s jízdní dobou okolo 40 minut.
Zdroj: Tisková zpráva Správy železnic
Tagy