Jak již dříve informoval RAILTARGET, 7,6kilometrový úsek dálnice D35, který propojí obchvaty Vysokého Mýta a Litomyšle, je významnou infrastrukturní investicí. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) upozornilo, že projekt se rozjížděl pomalu, protože Budimex si zvykal na české předpisy. Tato časná zpoždění však neovlivní celkový harmonogram. Práce na plynovodech a mostě v Řídké již probíhají, s dokončením projektu se stále počítá do konce roku 2027.
"Projekt výstavby dálničního úseku D35 představuje jeden z našich prvních kroků k etablování trvalé přítomnosti na českém trhu. Naším cílem je stát se zde stabilním a spolehlivým realizátorem klíčových infrastrukturních investic," říká Krzysztof Sokołowski , ředitel Budimexu. pro Českou republiku a Slovensko.
Psali jsme
Budimex, polská stavební firma uznávaná za svou roli v rozvoji vysokorychlostní železniční infrastruktury v Polsku i v České republice,…
Budimex také řídí přeložky kritické infrastruktury, jako je vedení 400 kV mezi Hrušovou a Cerekvicí nad Loučnou, což je jeden ze složitějších aspektů projektu. Došlo k dalším dopravním úpravám, které minimalizují narušení stávající silnice I/35, která vede souběžně se staveništěm.
Tento projekt představuje pro Budimex klíčový krok, který se snaží dlouhodobě etablovat v České republice. Nabídkou ve výši 136 milionů EUR zajistil Budimex tuto zakázku v rámci své širší strategie stát se spolehlivým partnerem v rozvoji české infrastruktury.
Zdroj: BUDIMEX; RAILTARGET