EU version

Po českých tratích jen podle evropských požadavků. Tlak bude především na bezpečnost

Po českých tratích jen podle evropských požadavků. Tlak bude především na bezpečnost
foto: Pixabay.com / free for commercial use //Ilustrativní
29 / 04 / 2024

Evropská agentura pro železnice zveřejnila na svých stránkách seznam národních požadavků specifických pro českou železnici. Co nás čeká a nemine?

 Jedná se o přehled národních bezpečnostních pravidel závazných pro dopravce SRD (Safety Rules Database) a technických požadavků NTR (National Technical Rules), které musí splňovat železniční vozidla, která se budou pohybovat po českých tratích.

„Nově schvalovaná vozidla, jejichž výrobci či majitelé chtějí, aby se pohybovala po železnicích více států EU, musí splňovat požadavky technických specifikací pro interoperabilitu (TSI), což je jakási jednotná kuchařka minimálních požadavků na vybavení a bezpečnost vozidel v rámci Evropské unie. Jednotlivé země ale mohou mít na národních železničních sítích určitá specifika, která se od obecných TSI liší,“ vysvětluje Jiří Kolář, ředitel Drážního úřadu. „Obdobná situace je s národními bezpečnostními pravidly, kterými se musí řídit dopravci,“ doplňuje.

Národní požadavky musí být schváleny Evropskou agenturou pro železnice. Splnění těchto specifik nad rámec TSI pak jednotlivé státy vyžadují po žadatelích o schválení vozidla do provozu a po železničních dopravcích. Od tohoto týdne je možné v databázích SRD a RDD/NTR najít také požadavky Drážního úřadu ČR.

Mezi česká specifika patří například kompatibilita s kolejovými obvody zajišťujícími správnou funkci zabezpečovacích zařízení.

Zdroj: Drážní úřad 

Tagy