foto: PKP Intercity / Public domain/PKP Intercity
PKP Intercity přistoupila k významnému kroku v modernizaci svého vozového parku. Nedávno otevřela nabídky na velkou veřejnou zakázku, jejímž cílem je do roku 2025 zavést 46 nových jednosystémových elektrických lokomotiv. Tyto přírůstky, navržené pro rychlost až 160 km/h a integrované s pokročilým bezpečnostním systémem ETCS úrovně 2, doplní širší vizi dopravce, která zajistí, že do roku 2030 bude každé vozidlo v jeho repertoáru buď zcela nové, nebo zásadně modernizované.
Poslední kapitola této ambiciózní strategie se rozvinula, když společnost začátkem srpna vypsala výběrové řízení na výše uvedené lokomotivy. Po přezkoumání předložených nabídek se jako jediný výrobce přihlásila společnost Newag S.A. Tato nabídka je sice slibná, ale projde pečlivým procesem ověřování, aby se zajistilo, že odpovídá stanoveným podmínkám výběrového řízení. Hlavním cílem je zaručit, že navržené lokomotivy splňují jak kritéria kvality, tak funkční požadavky stanovené společností PKP Intercity.
Časový plán tohoto projektu je přesný: všech 46 lokomotiv by mělo být v provozu a vyjet na polské koleje do roku 2025. Jedinečným prvkem této veřejné zakázky je plán společné údržby. Výrobce, společnost Newag S.A., bude vozidla nejen dodávat, ale také se aktivně podílet na jejich údržbě, a to společně se specializovaným týmem společnosti PKP Intercity. Vzhledem k tomu, že na tento projekt byl vyčleněn významný rozpočet ve výši 1 173 469 200,00 PLN, je zřejmé, že národní dopravce je hluboce odhodlán modernizovat svůj provoz a posílit pozici Polska jako centra moderní železniční dopravy v Evropě.
Zdroj: PKP Intercity
Tagy