foto: PESA/PESA
Strategie polského výrobce kolejových vozidel PESA předpokládá mimo jiné vývoj nových technologií a silných nástrojů IT, optimalizaci nákladů současných produktů, rekonstrukci obchodního a organizačního modelu skupiny, budování ziskového segmentu „Aftersale“ nebo vývoj platformy vozidel Regio 160 a získání kompetencí pro výrobu kolejových vozidel s rychlostí přes 200 km/h. Strategie je implementována na základě dílčích cílů v rámci 16 strategických projektů a podrobně plánována na příštích pět let.To vše má posílit pozici společnosti jako lídra na domácím trhu a expanze na další zahraniční trhy.
V současné době společnost PESA vyrábí elektrické jednotky ELF2 pro regionální dopravce v Polsku, nové elektrické jednotky řady 654 pro českého dopravce Regio Jet, jednotky Link pro německý NEB a vozidla nové generace s ekologickými motory Stage V pro České Dráhy, také lokomotivy Gama pro dopravce RCP, Pol-Miedź Trans, PCC Intermodal a tramvaje pro městkou dopravu v Polsku a Rumunsku.
„Skutečnost, že dodáváme vozidla včas a že naši zákazníci jsou spokojeni, je výsledkem změn zavedených ve všech oblastech. Vylepšili jsme přímé vztahy s zákazníky, analyzujeme trendy na trhu, přizpůsobili jsme návrhy vozidel potřebám zákazníků, máme lepší vztahy se subdodavateli a kooperační partnery, zahájili jsme technologický průlom ve výrobě, zaměřujeme se na robotizaci a automatizaci, spolehlivě a disciplinovaně řídíme finanční procesy. To vše vytváří nový image PESA‘‘ - zdůraznil Krzysztof Zdziarski, CEO PESA Bydgoszcz.
PESA se v současné době zaměřuje na vozidla s nízkými emisemi. Nejdůležitějším projektem implementovaným do výroby je platforma s názvem Regio160. Jeho hlavním předpokladem je jedna standardní konstrukce, která díky modularitě nástavby umožňuje konfigurovat vozidla s různými pohony a nástavbami přizpůsobenými potřebám dopravce.
PESA se rovněž připravuje na výrobu vozidel s rychlostí vyšší než 200 km h. Společnost bude tyto projekty realizovat s externími partnery a nevylučuje spolupráci s dodavateli hotových řešení či technologií a také s výrobci kolejových vozidel.
„Navazujeme spolupráci s dalšími technologickými partnery, včetně zahraničních, kteří mají zkušenosti mimo jiné s realizací projektů vysokorychlostních železnic nebo implementací vodíkových technologií. Tato otevřenost ke spolupráci a budování kompetencí do budoucna díky partnerství je jednou ze změn v přístupu PESA k rozvoji. Získali jsme mnoho zkušeností s výrobou kolejových vozidel, máme tým velmi dobrých specialistů, stanovili jsme si nové cíle, ale přistupujeme k nim s pokorou “ – říká CEO Krzysztof Zdziarski.
Nadcházející týdny budou pro skupinu PESA velmi rušné. Společnost zahajuje dodávky vozidel pro Koleje Małopolskie nebo tramvaje do rumunského Jasy. Následně je čekají testy 654 elektrických jednotek pro Regio Jet, které budou prvním vozem s dvojitým napětím, které budou jezdit na mezinárodních linkách. Polský výrobce oznámil svou účast na podzimním veletrhu TRAKO, kde právě plánuje poprvé představit veřejnosti vodíkovou lokomotivu a jednotku 654 pro dopravce Regio Jet.