foto: Správa železnic / public domain /Bezpečnost dělníku bude zajišťovat systém, je spuštěn ověřovací provoz
Správa železnic začala používat systém ATWS, který zvyšuje bezpečnost při stavebních pracích prováděných za provozu vlaků. Zařízení automaticky detekuje blížící se vlak a upozorňuje na něj akustickou a vizuální výstrahou. Pro ověřovací provoz systému byl vybrán traťový úsek z Karlštejna do Berouna.
Správa železnic zahájila testování nového bezpečnostního systému ATWS (Automatic Track Warning System), který má výrazně zvýšit ochranu pracovníků při stavebních pracích na železničních tratích. Tento moderní systém, který byl nyní nasazen na úseku mezi Karlštejnem a Berounem, automaticky detekuje blížící se vlaky a spouští varovné signály, upozornila Správa železnic v tiskové zprávě.
Při stavebních pracích, které probíhají za plného provozu vlaků, je ochrana pracovníků v kolejišti klíčová. Systém ATWS je navržen tak, aby včas varoval stavební dělníky o přítomnosti vlaků, čímž snižuje riziko nehod. Systém funguje na principu automatického sledování pohybu vlaků. Kolejové kontakty, připojené k vysílači, zaznamenávají přítomnost vlaků a přenášejí signál do varovného zařízení.
Psali jsme
Existují místa, která se stala známá tak trochu z donucení. Vydejte se s námi za tragickým příběhem, na jehož konci zůstali…
Jakmile zařízení detekuje blížící se vlak, okamžitě spustí akustické a vizuální varování. Tento signál je rozdělen na různé varovné sektory, které mohou být dlouhé několik set metrů, podle potřeby staveniště. Kromě toho systém monitoruje odjezd vlaků ze staveniště, který může být detekován automaticky nebo manuálně stavebním personálem. „Nasazení systému ATWS je významným krokem k zajištění vyšší úrovně bezpečnosti na našich stavbách,“ uvedl mluvčí Správy železnic.
Testování na úseku mezi Karlštejnem a Berounem bude pokračovat, aby se ověřil výkon systému v reálných podmínkách.
Zdroj: SŽ
Tagy