foto: SŽ tiskové materiály/Novostavba trati na letiště mezi Ruzyní a Letištěm Václava Havla je ve finální fázi projektové přípravy
Předtím, než Správa železnic začne stavět novou trať na letiště v úseku Praha-Ruzyně (mimo) – Praha-Letiště Václava Havla (mimo), zbývá poslední krok v projektové přípravě. Tím je zhotovení dokumentace pro stavební povolení. Práce bude mít na starosti sdružení společností AFRY CZ s.r.o. a AF-Infrastructure AB, které se stalo vítězem tendru s cenou 109 900 500 Kč bez DPH. Předpokládaná hodnota zakázky přitom dosahovala téměř 119 milionů korun. Cena ovšem nebyla jediným hodnoticím kritériem, ze 40 % měla na výběr vítězného uchazeče vliv jeho odborná zkušenost. Součástí projektu bude i digitální model stavby (BIM). Samotné stavební práce by měly začít za dva roky.
Připravovaná novostavba je součástí chystaného železničního spojení mezi Prahou, letištěm a Kladnem. Spočívá ve výstavbě 4 km dlouhé dvoukolejné trati v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla, a to včetně nové železniční zastávky Praha-Dlouhá Míle. Ta se bude nacházet v rozvojovém území v blízkosti přistávací dráhy Letiště Václava Havla, nákupního centra Šestka a rychlostní komunikace Pražský okruh. V budoucnosti zde má vzniknout významný dopravní uzel s možností přestupu na městskou a příměstskou autobusovou dopravu a výhledově i na tramvaje.
Kromě záchytného parkoviště P + R (po rozšíření s kapacitou až 2000 parkovacích míst) se na východní a severní straně nad zastávkou vybuduje také autobusový terminál. Podoba železniční zastávky ještě projde architektonickou revizí v zahajovaném stupni projektové přípravy.
Celá modernizace trati umožní přímé napojení mezinárodního letiště na železnici, jízdní doba mezi centrem Prahy a letištěm se předpokládá okolo 25 minut, do Kladna by cesta měla trvat půl hodiny. Přípravu projektu Správa železnic úzce koordinuje s Letištěm Praha.
Tagy