EU version

Nové trolejbusy pro Švédsko získají elektrickou výzbroj od Škoda Group

Nové trolejbusy pro Švédsko získají elektrickou výzbroj od Škoda Group
foto: Škoda Group; Tisková zpráva/Nové trolejbusy pro Švédsko získají elektrickou výzbroj od Škoda Group
18 / 09 / 2023

Škoda Group byla vybrána jako dodavatel kompletní elektrické výzbroje pro parciální trolejbusy výrobce Solaris Bus&Coach, které zamíří do švédské Landskrony. Součástí kontraktu v hodnotě dosahující 1 milionu eur je dodávka kompletní trakční výzbroje a její montáž do tří vozidel. Dodávka hotových trolejbusů je naplánována na podzim roku 2024.

„Směr, kterým se dlouhodobě ubíráme v oblasti výzkumu a vývoje nových technologií, mění tvář silniční hromadné dopravy. Našim klientů nabízíme moderní, spolehlivá a udržitelná řešení s pozitivním dopadem na životní prostředí a společnost. A jinak tomu není ani v případě elektrické výzbroje do nových trolejbusů určených pro jednoho z největších švédských provozovatelů, společnost Keolis. Skandinávie byla vždy o krok napřed, pokud jde o přístup k životnímu prostředí a zavádění udržitelných dopravních řešení. Naším společným cílem je dodat takové řešení, které zlepší životy obyvatel a pomůže chránit naši planetu pro další generace,“ uvedl Petr Novotný, President Components & Bus Mobility ve Škoda Group.

Flotilu švédského dopravce Keolis doplní v příštím roce tři dvanáctimetrové trolejbusy s trakční výbavou Škoda. Vybaveny budou i velkokapacitní trakční baterií, která umožní vozidlům dojezd až 20 kilometrů v oblastech bez trakčního vedení. To zajistí provozní flexibilitu i v oblastech bez trolejového vedení, při výlukách nebo odklonu tras. Kromě toho budou instalovány pokročilé diagnostické systémy, které sledují a analyzují vozidla přímo v provozu a díky tomu poskytují okamžitou zpětnou vazbu o jejich stavu.

Spolupráce obou výrobců navazuje na předchozí dodávky do tohoto švédského města. První trolejbus s trakční výzbrojí Škoda byl do Landskrony dodán už v roce 2010, další dvě vozidla následovala v roce 2013. Trolejbusy z druhé várky byly dokonce jedny z prvních, kde Škoda použila trakční baterii pro autonomní provoz.

Zdroj: Tisková zpráva Škoda Group

Tagy